Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları

dc.contributor.authorGürel, Zeynep
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilerin üniversitedeki meslek öğrenimi öncesinde ve sonrasında 'renk' ile ilgili edindikleri kavram oluşumlarının araştırılması amaçlanmıştır. Öğrenciler okul yaşamları boyunca ana okulundan başlayarak resim, basım, bilgisayar, fizik, kimya, biyoloji, sanat eğitimi gibi farklı derslerde 'renk' kavramı ile karşılaşmaktadır. bir konunun matematik, sosyal bilgiler ve çeşitli sanat dalları gibi diğer konu alanlarıyla bağlantısını kurabilmek, fen derslerinin bütünleştirici amaçları arasındadır. Bu araştırmanın verileri Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinin fizik, biyoloji, fen bilgisi ve resim öğretmenliği bölümlerinde 2. sınıfta okuyan toplam 137 öğrenciden alınmıştır. Araştırmanın bulguları 2'si açık uçlu toplam 5 sorudan elde edilmiş, sonuçlar bilgisayar ortamına geçirilerek değerlendirilmiş ve öneriler getirilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ışık ve boya karışımlarını ve filtre olaylarını sebeplendirmekte zorlandıklarını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this resarch, its aimed to find out 'student's concept building from pre-university education to through university education. Starting with the primary school, students encounter the concept colour in connection with different diciplines like painting, printing computer, phyiscs, biyology, art education. To obtain a relation of a subject with mathematics social sciences and art sciences is the integrating purposes of education. The domain of the research consists of 137 second grade, physics, science biology and art students of Marmara University, 2 open-ended questions are asked the stuedes together with 3 quesitions. The results are evaluated usings computer programs. The investigations show that students, studiying disiplinees has misconceptions about addidative and subtractive colour mixing and about mixing of light with mixing of pigments.en_US
dc.identifier.citationGürel, Z. (2001). Üniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgıları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (340-344 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage344en_US
dc.identifier.startpage340en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5173
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitap - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05976
dc.subjectRenken_US
dc.subjectEklemeli sentezen_US
dc.subjectÇıkarmalı sentezen_US
dc.subjectRenk filtresien_US
dc.subjectEntegre (Bütünleştirilmiş)en_US
dc.subjectFen progamıen_US
dc.subjectColouren_US
dc.subjectAddiavite sentezen_US
dc.subjectSubstarctive sentezen_US
dc.subjectColour filteren_US
dc.subjectEntegration of science programen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin renklerin karışımları ile ilgili kavram yanılgılarıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar