Bir ölçme değerlendirme yöntemi olarak "gözlem tekniği" ve okul öncesi eğitimde kullanılması

dc.date.accessioned2024-07-12T21:37:02Z
dc.date.available2024-07-12T21:37:02Z
dc.date.issued2003en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractBu çalışmada bir ölçme-değerlendirme yöntemi olarak. “Gözlem Tekniği”nin genel özellikleri incelenerek, okul öncesi eğitimde uygulama alanları tartışılmaktadır. Gözlem, çocuk psikolojisinde, çocuğun çeşitli alanlardaki gelişim düzeylerinin tespitinde, kişilik özelliklerinin belirlenmesinde sıklıkla kullanılan tekniklerinden biridir. Aynı zamanda okul öncesi eğitimde çocuğun eğitimsel değerlendirmesinde en sık başvurulan çok değerli bir yöntemdir. Ancak bu yöntemin etkili bir şekilde kullanılabilmesi ve güvenilir sonuçların alınabilmesi için özelliklerinin ve kullanım alanlarının iyi bilinmesi gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this article, the application areas in early childhood education are discussed by examining the general properties of "observation method'' as a measurement and evaluation system. Observation is a frequently used method in child psychology determining different developmental levels and individual properties of the child. Mean while, it is a prominent technique in the educational evaluation of the child in early childhood education. However, the properties and the using areas of the method must be well known so as to tale reliable and effective outcomes.en_US
dc.identifier.citationKuru Turaşlı, N. (2003). Bir ölçme değerlendirme yöntemi olarak "gözlem tekniği" ve okul öncesi eğitimde kullanılması. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(3), s. 63-80.en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6673
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorKuru Turaşlı, Nalan
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY00973
dc.subjectGözlem yöntemien_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectÇocuk psikolojisien_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectObservation methoden_US
dc.subjectMeasurement-Evaluationen_US
dc.subjectChild psychologyen_US
dc.subjectEarly childhood educationen_US
dc.titleBir ölçme değerlendirme yöntemi olarak "gözlem tekniği" ve okul öncesi eğitimde kullanılmasıen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar