Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi matematiğinde pedagojik alan bilgisinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Amaç: Bu çalışma da okul öncesi öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisi ile mezun olduğu lise türü, mezun olduğu alan ve matematik eğitimi dersi harf notu değişkenleri ile arasında fark incelenmiştir. Yöntem: Nicel olarak tasarlanan bu çalışmada tarama modeli benimsenmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde okuyan birinci ve ikinci öğretimde bulunan 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinden çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 83 öğrenciden oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Aksu(2017) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Matematiğinde Pedagojik Alan Bilgisi’’ ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.
Description
Keywords
Matematik, Pedagojik, Okul öncesi, Öğretmen adayları
Journal or Series
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Doğulu, A., Gül, Mümine ve Yazıcı, E. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi matematiğinde pedagojik alan bilgisinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.