An investigation of English language teaching in virtual reality and metaverse platforms
Loading...
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Access Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This study aims to explore the use of virtual reality and metaverse platforms in English Language Teaching. More specifically, it is aimed to provide insights into the characteristics of virtual reality and metaverse platforms in educational use, the learning gains from using these platforms in ELT and the ways of using them in ELT. Meta synthesis method was adopted to investigate the research questions and to achieve the aims of the study. The results of 41 studies that were conducted between the years of 2012 and 2022 were investigated to perform a meta-synthesis. The data were collected through journal websites and various online search databases. The findings obtained from the studies revealed that the characteristics of virtual reality and metaverse platforms make them suitable for their use in the ELT field and they provide many educational opportunities for foreign language learners regarding their learning gains. It was also found that it is possible to integrate virtual reality and metaverse platforms into English language lessons in different ways. In addition to these findings, it was seen that the use of virtual reality platforms and devices in English Language Education may have challenging aspects. As a result, it is suggested to conduct more studies in order to understand this topic better and reap the benefits of this inevitable future technology as early as possible.
Bu çalışmada, sanal gerçeklik ve metaverse teknolojilerinin İngiliz Dili Eğitimindeki kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, sanal gerçeklik ve metaverse platformlarının eğitsel özellikleri, bu platformların İngiliz Dili Eğitiminde sağladığı öğrenme kazanımları ve bu platformların İngiliz Dili Eğitimindeki kullanım yolları araştırılmıştır. Araştırma sorularının yanıtlanması ve çalışmanın amacının gerçekleştirilmesi için meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. 2012-2022 yılları arasında yapılmış 41 çalışmanın sonuçları incelenmiştir. Veriler, çeşitli çevrimiçi arama veri tabanları ve dergi web siteleri aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan bilgiler analiz edilmiş ve tablolar ile sunulmuş. Daha sonra bulgular karşılaştırılarak, bulunan benzerlikler ve farklılıklar sentezlenmiştir. Çalışmalardan edinilen bilgiler, var olan özelliklerinin sanal gerçeklik ve metaverse platformlarını İngiliz Dili Eğitiminde kullanmaya uygun kıldığını; sağladıkları öğrenme kazanımları açısından öğrencilere birçok eğitsel fırsat sunduklarını; ve İngilizce derslerine farklı şekillerde dahil edilebilmelerinin mümkün olduğunu göstermiştir. Bu bilgilere ek olarak, sanal gerçeklik platformlarının ve cihazlarının İngiliz Dili Eğitimi sınıflarında kullanılmasının zorlayıcı yanlarının olabileceği saptanmıştır. Sonuç olarak, geleceğin bu kaçınılmaz teknolojisinden olabildiğince erken faydalanabilmek adına bu konuda daha fazla çalışmanın yapılması önerilmiştir.
Bu çalışmada, sanal gerçeklik ve metaverse teknolojilerinin İngiliz Dili Eğitimindeki kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, sanal gerçeklik ve metaverse platformlarının eğitsel özellikleri, bu platformların İngiliz Dili Eğitiminde sağladığı öğrenme kazanımları ve bu platformların İngiliz Dili Eğitimindeki kullanım yolları araştırılmıştır. Araştırma sorularının yanıtlanması ve çalışmanın amacının gerçekleştirilmesi için meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. 2012-2022 yılları arasında yapılmış 41 çalışmanın sonuçları incelenmiştir. Veriler, çeşitli çevrimiçi arama veri tabanları ve dergi web siteleri aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan bilgiler analiz edilmiş ve tablolar ile sunulmuş. Daha sonra bulgular karşılaştırılarak, bulunan benzerlikler ve farklılıklar sentezlenmiştir. Çalışmalardan edinilen bilgiler, var olan özelliklerinin sanal gerçeklik ve metaverse platformlarını İngiliz Dili Eğitiminde kullanmaya uygun kıldığını; sağladıkları öğrenme kazanımları açısından öğrencilere birçok eğitsel fırsat sunduklarını; ve İngilizce derslerine farklı şekillerde dahil edilebilmelerinin mümkün olduğunu göstermiştir. Bu bilgilere ek olarak, sanal gerçeklik platformlarının ve cihazlarının İngiliz Dili Eğitimi sınıflarında kullanılmasının zorlayıcı yanlarının olabileceği saptanmıştır. Sonuç olarak, geleceğin bu kaçınılmaz teknolojisinden olabildiğince erken faydalanabilmek adına bu konuda daha fazla çalışmanın yapılması önerilmiştir.
Description
Keywords
Virtual reality, Metaverse, Virtual reality platforms, Metaverse platforms, English Language Teaching, Virtual reality in ELT, Metaverse in ELT
Journal or Series
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Amaç, S. (2024). An investigation of English language teaching in virtual reality and metaverse platforms / Sanal gerçeklik ve metaverse ortamlarında İngiliz dili öğretimi üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.