Okul öncesi öğrencilerinin okul ve öğretmen kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Okul ve öğretmen bir çocuğun gelişimini etkileyen en önemli çevresel faktörlerdendir. Bu araştırmanın amacı anaokullarında öğrenim gören, 3-6 yaş arası öğrencilerin okul ve öğretmen kavramına ilişkin zihinsel imgelerini öğrenmektir. Araştırmaya 2018-2019 öğretim yılı Kastamonu ili Merkez ilçesinde herhangi bir anaokulunda eğitim alan rastgele seçilmiş 100 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilerin ‘’okul’’ ve ‘’öğretmen’’ kavramlarını ana düşünce olarak kullandıkları zihin haritaları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır. Analizi yapılan zihin haritalarına göre öğrencilerin ‘’okul’’ denildiğinde en çok çocuk, çiçek, ev ve güneş resimleri çizdikleri; ‘’öğretmen’’ denildiğinde ise saat, kalp, ödev ve anne resimleri çizdikleri belirlenmiştir. Bu kavramlar ve daha az tekrar edilen diğer kavramlar kullanılarak okul ve öğretmen için genel zihin haritaları oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre 3-6 yaş arası çocukların okulu ve öğretmenlerini sevdikleri, okulda eğlendikleri fakat aynı zamanda derste yapılan ve evde yapılması için verilen çalışma kağıtlarını sıkıcı buldukları, sabah erken kalkmakta zorlandıkları ve sınıfta yapılan ya da yaşanan her şeyin zihinlerinde farklı etkiler bıraktığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul, Öğretmen, Öğrenci, Zihin haritası

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bal, E., Satılmış, B. (2019). Okul öncesi öğrencilerinin okul ve öğretmen kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.