Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce biçimleri

dc.contributor.authorKabapınar, Filiz
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractLiteratürün incelenmesi çözünürlük kavramına ilişkin yanılgıları inceleyen çok sayıda çalışma olduğunu göstermektedir. Ancak, söz konusu yanılgıların öğretim öncesi oluşumuna ve öğretim sonrası devamına neden olan düşünce biçimlerini inceleyen çalışmaların sayısı sınırlıdır. Oysa kavram yanılgılarını besleyen düşünce biçimleri belirlenmedikçe, sadece yanılgıların bilinmesi bu yanılgıların giderilmesinde tam anlamıyla yeterli olamayacaktır. Bu amaçIa, bu çalışmada, çözünürlük konusuna ilişkin öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları açık uçlu anket ile belirlenmiş ve bu yanılgıları destekleyen düşünce biçimleri bireysel görüşmeler ile ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçları; literatürde yer alan kavram yanılgılarının ve literatüre geçenlerin dışında yeni bazı kavram yanılgılarının Türk öğrencilerinde de varlığını ortaya koymaktadır. Sonuçlar ayrıca yanıIgıların bireyin sahip olduğu kavramsal sistemin bir parçası olduğunu ve yine bu sistemde yer alan düşünce biçimleri ile desteklendiğini gösterir niteliktedir.en_US
dc.description.abstractToday there has been vast amount of research on misconceptions about solubility. However few studies have been touched upon the underlying conceptual thinking concerning these misconceptions. Finding out what misconceptions do students have will not be enough by itself in remeding them unless the underlying conceptual thinking upon which these misconceptions based is investiaged. For this reason in the present study students misconceptions were explored through an open-ended questionnaire. Additionally interviews were conducted with a group of students who have had different misconceptions. The results show that Turkish students also have misconceptions concerning solubility both similar to and different from those reported in the literature. The analysis of interviews reveals that misconceptions is a part of a conceptual system and supported by different conceptual thinking which is also supported by others.en_US
dc.identifier.citationKabapınar, F. (2001). Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce biçimleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (266-272 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage272en_US
dc.identifier.startpage266en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5174
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05977
dc.subjectÇözünürlüken_US
dc.subjectÇözünmeen_US
dc.subjectKavram yanılgılarıen_US
dc.subjectDüşünce biçimien_US
dc.subjectSolubilityen_US
dc.subjectDissolvingen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectUnderlying conceptual thinkingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce biçimlerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar