Küresel değer zincirlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken faktörler
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma, küresel şirketler için tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonunun dizaynında izlenecek yolları araştırmıştır. Ülkelerin ve şirketlerin değer zincirinin bir parçası olması durumunda kazançlarının ne kadar önemli olduğunu da göstermektedir. Türkiye de yer alan küresel işletmelerde çalışan otuz yöneticiyle görüşmeler yapıldı. Her şirket için sorulan değer zinciri soruları, her biri için önemli olan küresel entegrasyonun niteliklerinin, sonuçlarının, hedeflerinin ve değerlerinin görsel bir temsilini sağladı. Küresel entegrasyona ulaşmak için önemli süreçler belirlenmeye çalışıldı. Çevresel faktörler ile küresel entegrasyonun nitelikleri, sonuçları, hedefleri ve değerleri arasındaki ilişkileri tanımlamak için teorik çerçeveler ve araştırma önerileri geliştirilmiştir: Tedarikçi seçimi, müşteri hizmet düzeyi ve tedarik zinciri fonksiyonları arasındaki ilişler önemlidir. Küresel entegrasyon girişimlerinin odak noktasının yanı sıra önemli görülen işlevler arası entegrasyonlarda değerlendirildi. Ancak her durumda, belirli tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonu, firmanın iş hedeflerine ulaşma yeteneği için önemlidir Tedarikçi ve müşteri ara yüzündeki küresel entegrasyon, pazarlık gücünü arttırmaya ve önemli küresel tedarikçiler ile müşteriler arasında uyumlu ilişkiler yaratması beklenmektedir. Fonksiyonlar arası tedarik zinciri süreçlerinin küresel entegrasyonu, küresel arz kaynaklarını küresel taleple dinamik olarak dengelemek için işletmeler için esneklik sağlar. Sonuç olarak, firmalar ürünleri üretiminde kullanılan hammadde karışımlarını optimize edebilir ve üretim kapasitesini daha etkin bir şekilde kullanabilirler. Bu tür bir işletme esnekliği aynı zamanda firmalara büyüme ve kârlılıkta coğrafi farklılıklardan yararlanma ve talep değişkenliği ile ilişkili riski en aza indirme yeteneği verir.
Bu çalışma, küresel şirketler için tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonunun dizaynında izlenecek yolları araştırmıştır. Ülkelerin ve şirketlerin değer zincirinin bir parçası olması durumunda kazançlarının ne kadar önemli olduğunu da göstermektedir. Türkiye de yer alan küresel işletmelerde çalışan otuz yöneticiyle görüşmeler yapıldı. Her şirket için sorulan değer zinciri soruları, her biri için önemli olan küresel entegrasyonun niteliklerinin, sonuçlarının, hedeflerinin ve değerlerinin görsel bir temsilini sağladı. Küresel entegrasyona ulaşmak için önemli süreçler belirlenmeye çalışıldı. Çevresel faktörler ile küresel entegrasyonun nitelikleri, sonuçları, hedefleri ve değerleri arasındaki ilişkileri tanımlamak için teorik çerçeveler ve araştırma önerileri geliştirilmiştir: Tedarikçi seçimi, müşteri hizmet düzeyi ve tedarik zinciri fonksiyonları arasındaki ilişler önemlidir. Küresel entegrasyon girişimlerinin odak noktasının yanı sıra önemli görülen işlevler arası entegrasyonlarda değerlendirildi. Ancak her durumda, belirli tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonu, firmanın iş hedeflerine ulaşma yeteneği için önemlidir Tedarikçi ve müşteri ara yüzündeki küresel entegrasyon, pazarlık gücünü arttırmaya ve önemli küresel tedarikçiler ile müşteriler arasında uyumlu ilişkiler yaratması beklenmektedir. Fonksiyonlar arası tedarik zinciri süreçlerinin küresel entegrasyonu, küresel arz kaynaklarını küresel taleple dinamik olarak dengelemek için işletmeler için esneklik sağlar. Sonuç olarak, firmalar ürünleri üretiminde kullanılan hammadde karışımlarını optimize edebilir ve üretim kapasitesini daha etkin bir şekilde kullanabilirler. Bu tür bir işletme esnekliği aynı zamanda firmalara büyüme ve kârlılıkta coğrafi farklılıklardan yararlanma ve talep değişkenliği ile ilişkili riski en aza indirme yeteneği verir.
Bu çalışma, küresel şirketler için tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonunun dizaynında izlenecek yolları araştırmıştır. Ülkelerin ve şirketlerin değer zincirinin bir parçası olması durumunda kazançlarının ne kadar önemli olduğunu da göstermektedir. Türkiye de yer alan küresel işletmelerde çalışan otuz yöneticiyle görüşmeler yapıldı. Her şirket için sorulan değer zinciri soruları, her biri için önemli olan küresel entegrasyonun niteliklerinin, sonuçlarının, hedeflerinin ve değerlerinin görsel bir temsilini sağladı. Küresel entegrasyona ulaşmak için önemli süreçler belirlenmeye çalışıldı. Çevresel faktörler ile küresel entegrasyonun nitelikleri, sonuçları, hedefleri ve değerleri arasındaki ilişkileri tanımlamak için teorik çerçeveler ve araştırma önerileri geliştirilmiştir: Tedarikçi seçimi, müşteri hizmet düzeyi ve tedarik zinciri fonksiyonları arasındaki ilişler önemlidir. Küresel entegrasyon girişimlerinin odak noktasının yanı sıra önemli görülen işlevler arası entegrasyonlarda değerlendirildi. Ancak her durumda, belirli tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonu, firmanın iş hedeflerine ulaşma yeteneği için önemlidir Tedarikçi ve müşteri ara yüzündeki küresel entegrasyon, pazarlık gücünü arttırmaya ve önemli küresel tedarikçiler ile müşteriler arasında uyumlu ilişkiler yaratması beklenmektedir. Fonksiyonlar arası tedarik zinciri süreçlerinin küresel entegrasyonu, küresel arz kaynaklarını küresel taleple dinamik olarak dengelemek için işletmeler için esneklik sağlar. Sonuç olarak, firmalar ürünleri üretiminde kullanılan hammadde karışımlarını optimize edebilir ve üretim kapasitesini daha etkin bir şekilde kullanabilirler. Bu tür bir işletme esnekliği aynı zamanda firmalara büyüme ve kârlılıkta coğrafi farklılıklardan yararlanma ve talep değişkenliği ile ilişkili riski en aza indirme yeteneği verir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Küresel değer zincirleri, Küreselleşme, Tedarik zinciri tasarımı, Dağıtık ağlar, Tedarikçi ilişkileri yönetimi, Dağıtım kanalı yönetimi, Global value chains, Globalization, Supply network design, Distributed networks, Supplier relationship management, Distribution channel management
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kolas, E. (2021). Küresel değer zincirlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken faktörler / Factors to be considered in designing global value chains (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.