Küresel değer zincirlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken faktörler

dc.authorid0000-0002-1356-6463en_US
dc.contributor.advisorHalefşan Sümen, Halil
dc.contributor.authorKolas, Evren
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik ve Tedarik Zincir Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma, küresel şirketler için tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonunun dizaynında izlenecek yolları araştırmıştır. Ülkelerin ve şirketlerin değer zincirinin bir parçası olması durumunda kazançlarının ne kadar önemli olduğunu da göstermektedir. Türkiye de yer alan küresel işletmelerde çalışan otuz yöneticiyle görüşmeler yapıldı. Her şirket için sorulan değer zinciri soruları, her biri için önemli olan küresel entegrasyonun niteliklerinin, sonuçlarının, hedeflerinin ve değerlerinin görsel bir temsilini sağladı. Küresel entegrasyona ulaşmak için önemli süreçler belirlenmeye çalışıldı. Çevresel faktörler ile küresel entegrasyonun nitelikleri, sonuçları, hedefleri ve değerleri arasındaki ilişkileri tanımlamak için teorik çerçeveler ve araştırma önerileri geliştirilmiştir: Tedarikçi seçimi, müşteri hizmet düzeyi ve tedarik zinciri fonksiyonları arasındaki ilişler önemlidir. Küresel entegrasyon girişimlerinin odak noktasının yanı sıra önemli görülen işlevler arası entegrasyonlarda değerlendirildi. Ancak her durumda, belirli tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonu, firmanın iş hedeflerine ulaşma yeteneği için önemlidir Tedarikçi ve müşteri ara yüzündeki küresel entegrasyon, pazarlık gücünü arttırmaya ve önemli küresel tedarikçiler ile müşteriler arasında uyumlu ilişkiler yaratması beklenmektedir. Fonksiyonlar arası tedarik zinciri süreçlerinin küresel entegrasyonu, küresel arz kaynaklarını küresel taleple dinamik olarak dengelemek için işletmeler için esneklik sağlar. Sonuç olarak, firmalar ürünleri üretiminde kullanılan hammadde karışımlarını optimize edebilir ve üretim kapasitesini daha etkin bir şekilde kullanabilirler. Bu tür bir işletme esnekliği aynı zamanda firmalara büyüme ve kârlılıkta coğrafi farklılıklardan yararlanma ve talep değişkenliği ile ilişkili riski en aza indirme yeteneği verir.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, küresel şirketler için tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonunun dizaynında izlenecek yolları araştırmıştır. Ülkelerin ve şirketlerin değer zincirinin bir parçası olması durumunda kazançlarının ne kadar önemli olduğunu da göstermektedir. Türkiye de yer alan küresel işletmelerde çalışan otuz yöneticiyle görüşmeler yapıldı. Her şirket için sorulan değer zinciri soruları, her biri için önemli olan küresel entegrasyonun niteliklerinin, sonuçlarının, hedeflerinin ve değerlerinin görsel bir temsilini sağladı. Küresel entegrasyona ulaşmak için önemli süreçler belirlenmeye çalışıldı. Çevresel faktörler ile küresel entegrasyonun nitelikleri, sonuçları, hedefleri ve değerleri arasındaki ilişkileri tanımlamak için teorik çerçeveler ve araştırma önerileri geliştirilmiştir: Tedarikçi seçimi, müşteri hizmet düzeyi ve tedarik zinciri fonksiyonları arasındaki ilişler önemlidir. Küresel entegrasyon girişimlerinin odak noktasının yanı sıra önemli görülen işlevler arası entegrasyonlarda değerlendirildi. Ancak her durumda, belirli tedarik zinciri faaliyetlerinin ve süreçlerinin küresel entegrasyonu, firmanın iş hedeflerine ulaşma yeteneği için önemlidir Tedarikçi ve müşteri ara yüzündeki küresel entegrasyon, pazarlık gücünü arttırmaya ve önemli küresel tedarikçiler ile müşteriler arasında uyumlu ilişkiler yaratması beklenmektedir. Fonksiyonlar arası tedarik zinciri süreçlerinin küresel entegrasyonu, küresel arz kaynaklarını küresel taleple dinamik olarak dengelemek için işletmeler için esneklik sağlar. Sonuç olarak, firmalar ürünleri üretiminde kullanılan hammadde karışımlarını optimize edebilir ve üretim kapasitesini daha etkin bir şekilde kullanabilirler. Bu tür bir işletme esnekliği aynı zamanda firmalara büyüme ve kârlılıkta coğrafi farklılıklardan yararlanma ve talep değişkenliği ile ilişkili riski en aza indirme yeteneği verir.en_US
dc.identifier.citationKolas, E. (2021). Küresel değer zincirlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken faktörler / Factors to be considered in designing global value chains (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11924
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1963en_US
dc.subjectKüresel değer zincirlerien_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectTedarik zinciri tasarımıen_US
dc.subjectDağıtık ağlaren_US
dc.subjectTedarikçi ilişkileri yönetimien_US
dc.subjectDağıtım kanalı yönetimien_US
dc.subjectGlobal value chainsen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectSupply network designen_US
dc.subjectDistributed networksen_US
dc.subjectSupplier relationship managementen_US
dc.subjectDistribution channel managementen_US
dc.titleKüresel değer zincirlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors to be considered in designing global value chainsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar