Öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan çocuklara karşı tutumlarının incelenmesi

dc.contributor.authorBoztaş, Aysun
dc.contributor.authorTarım, Nurdan
dc.contributor.authorKocabaş, Tülin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.available2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractZihinsel yetersizliğe sahip çocuklara karşı öğretmen tutumları, eğitim-öğretimin niteliğini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle öğretmen adaylarının, zihinsel yetersizliği olan bireyler için sahip oldukları tutumların belirlenmesi ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan bireylere karşı, dört yıllık alan eğitimine devam eden öğretmen adaylarının eğitim-öğretim tasarımı içerisinde, zihinsel yetersizliği olan bireylere karşı tutumlarını veya davranışlarını belirlemektir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylere karşı tutumlarını veya davranışlarını ortaya koyan, Atay ve ark. (1999) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Okan Üniversitesi, Okul Öncesi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Özel Eğitim ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık programlarına devam eden beş yüz (500) öğretmen adayı araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın değişkenleri, farklı programlardaki öğrencilerin zihinsel yetersizliği olan bireylerle ilgili bilgi düzeyleri, öğrencilerin devam ettikleri programdaki eğitim-öğretim düzeyi, öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları, mezun oludukları lise türü, çevrelerinde veya yakınlarında zihinsel yetersizliği olan birey olup olmadığı, daha önce genel özel eğitim ve/veya kaynaştırma ile ilgili bir ders alıp almadığı ve zihinsel yetersizliği olan bireylerle ilgili konferans, seminer vb. gibi etkinliklere katılıp katılmadığıdır. Elde edilen verilerin sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan çocuklara karşı tutumlarının ortaya konularak öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan çocuklara karşı tutumlarına etki eden faktörlerin tartışmaya açılması sağlanacaktır. Böylece, öğretmen yetiştirme programlarında olumsuz tutumlara etki eden faktörlerin kontrol edilebilmesi için gerekli önlemlerin alınmasında, bu çalışmanın katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.identifier.citationBoztaş, A., Tarım, N. ve Kocabaş, T. (2019). Öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan çocuklara karşı tutumlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/635
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06104
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectZihinsel yetersizliken_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectZihinsel engelli bireyen_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectÖzel eğitim gereksinimi olan bireyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan çocuklara karşı tutumlarının incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar