Social media and intercultural communication

dc.contributor.authorJafarova, Khayala
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:42Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:42Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractSocial media is a pertect tool for connecting people from difterent ethnic, cultural, religious, and socio-economic backgrounds. ln today's rapidly globalizing world, social media has become an inseparable and important component of our everyday lives. Around the world, biIlions of people use Facebook, Twitter or other social networking services for getting connected with others, sharing their ideas and opinions, and getting involved in current social, political, and economic processes. lntercultural communication refers to the form of communication Ihat allows to spread information through different social and cultural groups, and aims at promoting the common understanding among them...en_US
dc.description.abstractSosyal medya farklı etnik, kültür, din ve sosyoekonomik geçmişe sahip insanları birbirine bağlayan muhteşem bir araçtır. Bugünün hızla küreselleşen dünyasında, sosyal medya günlük hayatımızın ayrılamaz ve önemli bir parçası haline gelmiştir. Dünya çapında milyarlarca insan, birbiriyle iletişim kurmak, görüş ve fikirlerini paylaşmak, güncel politik. ekonomik ve sosyal süreçlere d5hil olmak için Facebook, Twitter ya da diğer sosyal paylaşım sitelerini kullanmaktadır. Kültürlerarası iletişim, bilginin farklı sosyal ve kültürel gruplarda yayılmasına olanak veren ve ortak anlayışları destekleyen bir iletişim biçimine işaret etmektedir. Bu bağlamda sosyal medya, kültürlerarası iletişimin istenilen amaçlarının anlaşılmasında ve adaptasyonunda önemli bir faktördür...en_US
dc.identifier.citationJafarova, K. (2017). Social media and intercultural communication. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (7-8 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6045
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06956
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectIntercultural communicationen_US
dc.subjectAdaptationen_US
dc.subjectKültürlerarası iletişimen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectAdaptasyonen_US
dc.titleSocial media and intercultural communicationen_US
dc.title.alternativeSosyal medya ve kültürlerarası iletişimen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar