A multimodal analysis of pictures in an ELT coursebook: Teenwise 9th grade student’s book
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The study aimed at analyzing visual images in the 9th grade English coursebook based on Kress and van Leeuwen’s framework. This framework is based on Halliday’s Systemic Functional Linguistic theory. It aims to investigate multimodality in visuals using three-dimensional metafunctional system. The 9th grade English courseook was chosen because it has less illustration than primary school coursebooks, and more pictures than other grades of high school. The areas that are seen as problems in their representation were identified. The appropriate pictures to analyze were selected. Chosen components of the framework, namely actor, goal, reactor, phenomenon, gaze direction, and social distance, were studied. The results show a balanced representation of both genders and the limited representation of minority groups in society: Blacks and people with disabilities.
Bu çalışma, Kress ve van Leeuwen'in çerçevesine dayalı olarak 9. sınıf İngilizce ders kitabındaki görsel imgeleri analiz etmeyi amaçlamıştır. Bu çerçeve, Halliday'in Sistemik İşlevsel Dilbilim teorisine dayanmaktadır. Bu çerçeve üç boyutlu meta fonksiyonel sistem kullanarak görsellerde çok modluluğu araştırmayı amaçlamaktadır. 9. sınıf İngilizce ders kitabı, ilkokul ders kitaplarına göre daha az illüstrasyona ve lisenin diğer sınıflarına göre daha fazla resme sahip olduğu için seçilmiştir. Temsilinde problem görülen alanlar belirlendi. Analiz edilecek uygun resimler seçildi. Çerçevenin seçilen bileşenleri olan aktör, hedef, tepki veren, fenomen, bakış yönü ve sosyal mesafe incelendi. Sonuçlar, her iki cinsiyetin dengeli, toplumdaki azınlık gruplarının (siyahiler ve engelliler) sınırlı temsilini göstermektedir.
Bu çalışma, Kress ve van Leeuwen'in çerçevesine dayalı olarak 9. sınıf İngilizce ders kitabındaki görsel imgeleri analiz etmeyi amaçlamıştır. Bu çerçeve, Halliday'in Sistemik İşlevsel Dilbilim teorisine dayanmaktadır. Bu çerçeve üç boyutlu meta fonksiyonel sistem kullanarak görsellerde çok modluluğu araştırmayı amaçlamaktadır. 9. sınıf İngilizce ders kitabı, ilkokul ders kitaplarına göre daha az illüstrasyona ve lisenin diğer sınıflarına göre daha fazla resme sahip olduğu için seçilmiştir. Temsilinde problem görülen alanlar belirlendi. Analiz edilecek uygun resimler seçildi. Çerçevenin seçilen bileşenleri olan aktör, hedef, tepki veren, fenomen, bakış yönü ve sosyal mesafe incelendi. Sonuçlar, her iki cinsiyetin dengeli, toplumdaki azınlık gruplarının (siyahiler ve engelliler) sınırlı temsilini göstermektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
English coursebook, Multimodality, Visual analysis, İngilizce ders kitabı, Çok modluluk, Görsel analiz
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Karadayı, H. (2022). A multimodal analysis of pictures in an ELT coursebook: Teenwise 9th grade student’s book / Bir ingilizce ders kitabındaki resimlerin çokmodlu analizi: Teenwise 9. sınıf öğrenci kitabı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.