İlköğretim fen bilgisi öğretiminde deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik öğrenci tutumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı; Fen bilgisi öğretimi sırasında öğrencilerin deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik tutularını ve bu tutumların çeşitli değişkenlere göre olan farklılıklarını incelemektir. Araştırma 2000/2001 öğretim yılında İzmir ve Aydın'a bağlı Nazilli İlçesinde yer alan devlet ve özel ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Bu okullarda öğrenim gören 1770 öğrenciye 18 maddelik bir tutum ölçeği uygulanmıştır. EIde edilen veriler üzerinde SPSS 10.0 paket programıyla ANOVA ve t-testi analizleri yapılmıştır. Okullara, okunan sınıf düzeyine ve cinsiyete göre öğrencilerin deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur
The aim ot this study is to investigate the attitudes of students towards experimenting in science teaching, usage of laboratory and safety in experiment-based learning. The research was implemented during 2000/2001 school year at the state and private schools of İzmir and the district of Aydın. Nazilli. An attitude scale which consists of 18 items was applied to 1770 students in these schools. Analisis of data was made by SPSS 10.0 package program and interpreted by using ANOVA and tests. Meaningfull differences were found in the attitudes of students about experimenting the usage of laboratory and safety in experiment-based learning between schools, classroom level and gender.
The aim ot this study is to investigate the attitudes of students towards experimenting in science teaching, usage of laboratory and safety in experiment-based learning. The research was implemented during 2000/2001 school year at the state and private schools of İzmir and the district of Aydın. Nazilli. An attitude scale which consists of 18 items was applied to 1770 students in these schools. Analisis of data was made by SPSS 10.0 package program and interpreted by using ANOVA and tests. Meaningfull differences were found in the attitudes of students about experimenting the usage of laboratory and safety in experiment-based learning between schools, classroom level and gender.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Fen öğretimi, Deney yapma, Laboratuar çalışmaları, Güvenlik, Öğrenci tutumları, Science education, Experimenting, Laboratory work, Safety, Student attitudes
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çetin, O., Hamurcu, H., Günay, Y. (2001). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik öğrenci tutumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (91-99 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.