İlköğretim fen bilgisi öğretiminde deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik öğrenci tutumları

dc.contributor.authorÇetin, Oğuz
dc.contributor.authorGünay, Yasemin
dc.contributor.authorHamurcu, Hülya
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Fen bilgisi öğretimi sırasında öğrencilerin deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik tutularını ve bu tutumların çeşitli değişkenlere göre olan farklılıklarını incelemektir. Araştırma 2000/2001 öğretim yılında İzmir ve Aydın'a bağlı Nazilli İlçesinde yer alan devlet ve özel ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Bu okullarda öğrenim gören 1770 öğrenciye 18 maddelik bir tutum ölçeği uygulanmıştır. EIde edilen veriler üzerinde SPSS 10.0 paket programıyla ANOVA ve t-testi analizleri yapılmıştır. Okullara, okunan sınıf düzeyine ve cinsiyete göre öğrencilerin deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar bulunmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim ot this study is to investigate the attitudes of students towards experimenting in science teaching, usage of laboratory and safety in experiment-based learning. The research was implemented during 2000/2001 school year at the state and private schools of İzmir and the district of Aydın. Nazilli. An attitude scale which consists of 18 items was applied to 1770 students in these schools. Analisis of data was made by SPSS 10.0 package program and interpreted by using ANOVA and tests. Meaningfull differences were found in the attitudes of students about experimenting the usage of laboratory and safety in experiment-based learning between schools, classroom level and gender.en_US
dc.identifier.citationÇetin, O., Hamurcu, H., Günay, Y. (2001). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik öğrenci tutumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (91-99 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5130
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05933
dc.subjectFen öğretimien_US
dc.subjectDeney yapmaen_US
dc.subjectLaboratuar çalışmalarıen_US
dc.subjectGüvenliken_US
dc.subjectÖğrenci tutumlarıen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectExperimentingen_US
dc.subjectLaboratory worken_US
dc.subjectSafetyen_US
dc.subjectStudent attitudesen_US
dc.titleİlköğretim fen bilgisi öğretiminde deney yapma etkinliği, laboratuar kullanımı ve güvenliğine yönelik öğrenci tutumlarıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar