Takiyettin Mengüşoğlu'nun eğitim anlayışı

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorÖzer, Gökçe
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:08Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:08Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-03en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnsanın özellikleri ve eğitim arasındaki ilişki teorik ve pratik anlamda çağlar boyunca ilgi çekmiştir. Günümüzde eğitimle ilgili ilkeler ortaya konmakta, bunun pratik uygulamaları yapılmakta ve sonuçları değerlendirilmektedir. Filozoflar, eğitimbilimciler, sosyologlar, psikologlar konuyla ilgili birçok görüş ortaya koymuşlar; ancak ortak bir noktada henüz anlaşamamışlardır. Bu çalışmada Takiyettin Mengüşoğlu?nun eğitim anlayışı, ontolojik temellerden hareket eden insan anlayışı temelinde ele alınmaktadır. Mengüşoğlu?ya göre insan, ontik bütünlüğe sahiptir ve kendine özgü fenomenlerin taşıyıcısıdır. Bu, insanın ontolojik özelliğidir. Mengüşoğlu, ontolojik temelli insan anlayışını; onun somut bir bütün olarak algılanmasını ve başarılarının açığa çıkmasını sağlayan fenomenlere dayandırır. İnsanı bir özelliğine göre ele alan, onu dual varlık olarak tanımlayan antropolojik teorileri eleştirir. Bu şekilde insan anlayışını net bir biçimde ortaya koyan Mengüşoğlu, tüm fenomenlerin temeline eğitim fenomenini yerleştirir. Mengüşoğlu?ya göre insan, olanaklar varlığıdır ve plastisite özelliğine sahiptir. Bu özellikleri ona yaşamda var olabilmesini, çağına ve kendinden sonraki kuşaklara etki etmesini sağlar. Bunları sağlayacak olan eğitimdir. Çalışma boyunca Mengüşoğlu?nun eğitim anlayışı; antropolojik teoriler karşısında kendi antropolojisini konumlandırması, insanın varlık koşulu olan fenomenler ve tüm fenomenlerin temelinde gördüğü eğitim fenomeni çerçevesinde belirtilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe relationship between characteristics of human being and education has aroused interest since ages in terms of both theoretic and practice. Today, principles related with education are put forward, practice of these principles are implemented and evaluated the results. Philosophers, instructors, sociologists, psychologists gave their opinion on the topic; but they cannot reach an agreement at common point. In this study, education method of Takiyettin Mengüşoğlu is studied on the basis of human concept motivated by ontological basics. According to Mengüşoğlu, human being has ontological complement and transferor of unique phenomena at the same time. This is ontological characteristics of human being. Mengüşoğlu leans ontological-based human concept on phenomena which provide to perceive human being as a concrete complement and to reveal human success. He criticizes anthropological theories which define human as a dual entity and evaluates human from one point. Putting forward his human concept clearly, Mengüşoğlu claims that education phenomenon has the key role among all phenomena. According to Mengüşoğlu, human being has great amount of opportunities and plasticity characteristics. These characteristics provide man to be alive and affect his age and the generations after him. Education can provide all of these things by itself. The education concept of Mengüşoğlu, positioning of his own anthropology against anthropological theories are stated throughout the study; in accordance with the education phenomenon which he sees on the basic of all phenomena and the phenomena which are the condition of existence.en_US
dc.identifier.citationÖzer, G. (2011). Takiyettin Mengüşoğlu'nun eğitim anlayışı / Education method of Takiyettin Mengüşoğlu (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10590
dc.institutionauthorÖzer, Gökçeen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0617en_US
dc.subjectİnsan felsefesien_US
dc.subjectFenomenen_US
dc.subjectEğitim felsefesien_US
dc.subjectEğitim hakkıen_US
dc.subjectPhilosophical anthropologyen_US
dc.subjectPhenomenonen_US
dc.subjectPhilosophy of educationen_US
dc.subjectRight to educationen_US
dc.titleTakiyettin Mengüşoğlu'nun eğitim anlayışıen_US
dc.title.alternativeEducation method of Takiyettin Mengüşoğluen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Gökçe_Özer_081114102.pdf
Boyut:
570.91 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text