Fen bilgisi derslerinde kavram haritaları yönteminin öğrenci başarısına etkisi

dc.contributor.authorKulaberoğlu, Nevzat
dc.contributor.authorGürdal, Ayla
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:21Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:21Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Kavram Haritaları'nın sınıf içerisinde öğretim yöntemi olarak kullanılmasının öğrencilerin Fen Bilgisi derslerindeki başarılarını nasıl etkilediğinin incelenmesidir. 97'si deney grubuna 95'i de kontrol grubuna ayrılmış toplam 192 7. sınıf öğrencisi üzerinde yapılan çalışmada deney grubuna kavram haritaları ile öğretim, kontrol grubuna ise geleneksel tebeşir-tahta yöntemi ile öğretim verildikten sonra her iki gruba da aynı son test verilerek başarıları karşılaştırılmıştır. Çalışma hipotezi yani yöntemin öğrenci başarısını geleneksel yöntemden daha ileriye götüreceği beklentisini destekleyici yönde sonuçlar vermiştir.en_US
dc.description.abstractThis experşmental study was conducted on 192 (97 in experimental and 95 in control group) 7th grade sccience students to investigate the effect Concept Mapping as an instructional tool on achievement. To reach the purpose. Concept Mapping Technique was used as an instructional technique in expermental group classes and the control group was exposed to a traditional teacher-chalk-blackboard classroom instruction on the same subject for the same duration. At the end of the subjcet the same test was given to both groups for the purpose of comparison. The data of the study was analysed by the method of Independent Samples t-test and Effect Size Technique The study yielded results that are in accordance with the expectations.en_US
dc.identifier.citationKulaberoğlu, N. ve Gürdal, A. (2001). Fen bilgisi derslerinde kavram haritaları yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (386-391 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage391en_US
dc.identifier.startpage386en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5101
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitap - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05904
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectKavram haritalarıen_US
dc.subjectÖğretim yöntemlerien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectConcept mapsen_US
dc.subjectInstructional methodsen_US
dc.titleFen bilgisi derslerinde kavram haritaları yönteminin öğrenci başarısına etkisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar