Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.authorid0000-0002-5120-7381en_US
dc.contributor.authorGüven, Yıldız
dc.contributor.authorAyvaz, Ebru
dc.contributor.authorGöktaş, İlkay
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:35Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:35Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı becerileri ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-68 ay grubundan 43’ü kız, 39’u erkek olmak üzere toplam 82 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada, belirlenen iki değişkenin ölçülmesine ve aralarındaki ilişkinin derecesinin saptanmasına dayanan ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Çocukların sosyal problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla 48- 72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği ve zihin kuramı becerilerini ölçmek amacıyla Zihin Kuramı Testleri kullanılmıştır. Yapılan t-testi sonuçlarına göre çocukların sosyal problem çözme becerileri ve zihin kuramı becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre çocukların zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların zihin kuramı becerilerinin sosyal problem çözme becerilerine ilişkin toplam varyansın %68’ini açıkladığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool children. From 60-68 months group, 82 children - with 43 girls and 39 boys were included in the study. To determine the relationship between theory of mind and social problem solving skills, relational screening model was used. In order to measure theory of mind and social problem solving skills of children, Social Problem Solving Skills Scale for 48-72 Month Children and Theory of Mind Tests were used. According to the results of the t-test, it was observed that children's theory of mind and social problem solving skills did not make a significant difference according to gender. The Pearson correlation coefficient results showed a significant positive relationship between children's theory of mind and social problem solving skills. In addition, it was found that theory of mind skills of children explain 68% of the total variance related to social problem solving skills.en_US
dc.identifier.citationGüven, Y., Ayvaz, E. ve Göktaş, İ. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi / Investigation of the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool children. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi. 3(1), s. 76-97.en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.identifier.issn2564-7601
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.urihttp://www.journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/130/140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1063
dc.identifier.volume3en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürkiye Okul öncesi Eğitimini Geliştirme Derneğien_US
dc.relation.ispartofErken Çocukluk Çalışmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.24130/eccd-jecs.1967201931130en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00817
dc.subjectZihin kuramıen_US
dc.subjectSosyal problem çözmeen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectTheory of minden_US
dc.subjectSocial problem solvingen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool childrenen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar