Okul öncesi öğretmenleri robotik kodlama hakkında ne düşünüyor
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Son yıllarda hızla gelişim gösteren robotik kodlama eğitimine duyulan ilgi ve ihtiyaç ülkemizde de giderek artmaktadır. Artan bu ihtiyaç doğrultusunda robotik kodlama eğitimlerine erken yaşlarda başlanması uygun görülmektedir. Erken yaşlarda çocukların robotik kodlama ile tanıştırılması zihinlerinin bu yönde gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu sayede çocuklar özel olarak geliştirilmiş ve tasarlanmış oyun ve oyuncaklara basit komutlar vererek mekanik cihazlara zeka kazandırmaktadırlar. Aynı zamanda robotik kodlama motorlu, sensörlü ve elektronik cihazların nasıl çalıştığına dair çocukların keşif yapmalarına da olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, robotik kodlama eğitiminin çocuklar üzerindeki etkileri hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşünü almaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Robotik kodlama, Bilgisayarsız kodlama, Okul öncesi, Okul öncesi öğretmeni
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kanmaz, T. ve Alıcı, C. E. (2019). Okul öncesi öğretmenleri robotik kodlama hakkında ne düşünüyor. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.