The contribution of short stories in English language teaching classrooms
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma kısa hikâyelerin İngiliz Dili eğitimi sınıflarında neden kullanması gerektiği ve kısa hikâyelerin dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda okutmanların fikirlerini incelemeyi amaçlamıştır. Gerekli veriler bu araştırma için hazırlanan ve 106 İngilizce öğretmeni ile uygulanılan bir Google Forms anketi ile toplanmıştır. Veriler Google Forms ve Excel kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre İngilizce öğretmenlerinin kısa hikâyelerin dil yeterliğini artırdığına, temel dört dil becerisini geliştirdiğine, kültürel farkındalığı artırdığına, öğrencilerin bakış açılarını genişlettiğine ve bunların yanında motive eden ve otantik kaynaklar olduğuna inandıkları görülmüştür.
This study was conducted to find out instructors’ opinions on why short stories should be used in English Language Teaching classrooms and how short stories should be used in language teaching. The necessary data were collected through a Google Forms questionnaire prepared for this study and applied with 106 English teachers. The collected data were analysed with Google Forms and Excel. The findings indicated that the teachers believed in the benefits of short stories in terms of improving overall language competence, enhancing the four abilities, and raising cultural awareness, broadening learners’ perspectives in addition to being motivating and authentic resources.
This study was conducted to find out instructors’ opinions on why short stories should be used in English Language Teaching classrooms and how short stories should be used in language teaching. The necessary data were collected through a Google Forms questionnaire prepared for this study and applied with 106 English teachers. The collected data were analysed with Google Forms and Excel. The findings indicated that the teachers believed in the benefits of short stories in terms of improving overall language competence, enhancing the four abilities, and raising cultural awareness, broadening learners’ perspectives in addition to being motivating and authentic resources.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kısa Hikayeler, İngiliz Dili Eğitimi, Motivasyon, Kültürel Farkındalık, Dil Becerileri, Öğrenci Bakış Açıları, Short Stories, English Language Teaching, Motivation, Cultural Awareness, Language Skills, Learner Perspectives
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Egin, M. G. (2021). The contribution of short stories in English language teaching classrooms / Kısa hikayelerin İngiliz dili eğitimi sınıflarında katkısı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.