Auteur kuram bağlamında Lütfi Ömer Akad sinemasında dil ve üslup özellikleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Türk sinema tarihinde Sinemacılar Dönemi olarak adlandırılan dönemi başlatan, birçok ilke imza atmış Lütfi Ömer Akad, kendine özgü sinema dilini ve üslubu belirli bir süreç içerisinde adım adım geliştirmiş bir ustadır. Türk sinemasına getirmiş olduğu ve ‘Akad imzası’ olarak da adlandırılan, “Derinlikten mahrum olmayan bir yalınlık” ile Türk sinemasının Auteur yönetmenlerinin ilklerinden olduğu kabul edilmiştir.Tez çalışması Akad’ın auteur kimliğine ve kendine özgü dil ve üslup özelliklerine odaklanacaktır. Çalışmanın evrenini Lütfi Ömer Akad'ın filmleri oluştururken, örneklemini ise yönetmenin Kanun Namına (1952), Yalnızlar Rıhtımı (1959), Hudutların Kanunu (1966) filmleri oluşturmaktadır. Tez çalışmasında, Akad’ın sinemasındaki kilometre taşı niteliğinde filmleri çözümlenerek, onun kendine özgü sinema dilini oluşturma süreci irdelenecektir.
The term which is called “the term of movie directors” was started by Lütfi Ömer Akad. Akad signed most of the first, and he is an expert who developed an original movie language and his manner in a certain process. He is accepted as the first the Auteur Director of Turkish cinema with he brought a new term “A simplicity that is not deprived of depth” which is called the “Akad signature” to Turkish cinema. In the thesis, the Auteur identity of Akad and his manner and manner properties will be focused on. While the films of Lütfi Ömer Akad compose the universe of the thesis, Director’s movies which are Kanun Namına (1952), Yalnızlar Rıhtımı (1959), Hudutların Kanunu (1966), compose the thesis sample. In the thesis study, analyzing Akad’s movies, which are the quality of the millstone, his manner, and composing terms of his manner will be examined.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Türk Sineması, Lütfi Ömer Akad, Auteur kuram, Kanun Namına, Yalnızlar Rıhtımı, Hudutların Kanunu, Turkish Cinema, Lütfi Ömer Akad, Auteur theory, Law of the Border, The Quay of the Lonely Ones, Law of the Border

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gür, O. (2023). Auteur kuram bağlamında Lütfi Ömer Akad sinemasında dil ve üslup özellikleri / Language and style characteristics in Lütfi Ömer Akad's cinema in the context of Auteur theory. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.