Auteur kuram bağlamında Lütfi Ömer Akad sinemasında dil ve üslup özellikleri

dc.authorid0000-0001-8225-8985en_US
dc.contributor.advisorYalın, Celal Oktay
dc.contributor.authorGür, Oğuzhan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:17Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:17Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTürk sinema tarihinde Sinemacılar Dönemi olarak adlandırılan dönemi başlatan, birçok ilke imza atmış Lütfi Ömer Akad, kendine özgü sinema dilini ve üslubu belirli bir süreç içerisinde adım adım geliştirmiş bir ustadır. Türk sinemasına getirmiş olduğu ve ‘Akad imzası’ olarak da adlandırılan, “Derinlikten mahrum olmayan bir yalınlık” ile Türk sinemasının Auteur yönetmenlerinin ilklerinden olduğu kabul edilmiştir.Tez çalışması Akad’ın auteur kimliğine ve kendine özgü dil ve üslup özelliklerine odaklanacaktır. Çalışmanın evrenini Lütfi Ömer Akad'ın filmleri oluştururken, örneklemini ise yönetmenin Kanun Namına (1952), Yalnızlar Rıhtımı (1959), Hudutların Kanunu (1966) filmleri oluşturmaktadır. Tez çalışmasında, Akad’ın sinemasındaki kilometre taşı niteliğinde filmleri çözümlenerek, onun kendine özgü sinema dilini oluşturma süreci irdelenecektir.en_US
dc.description.abstractThe term which is called “the term of movie directors” was started by Lütfi Ömer Akad. Akad signed most of the first, and he is an expert who developed an original movie language and his manner in a certain process. He is accepted as the first the Auteur Director of Turkish cinema with he brought a new term “A simplicity that is not deprived of depth” which is called the “Akad signature” to Turkish cinema. In the thesis, the Auteur identity of Akad and his manner and manner properties will be focused on. While the films of Lütfi Ömer Akad compose the universe of the thesis, Director’s movies which are Kanun Namına (1952), Yalnızlar Rıhtımı (1959), Hudutların Kanunu (1966), compose the thesis sample. In the thesis study, analyzing Akad’s movies, which are the quality of the millstone, his manner, and composing terms of his manner will be examined.en_US
dc.identifier.citationGür, O. (2023). Auteur kuram bağlamında Lütfi Ömer Akad sinemasında dil ve üslup özellikleri / Language and style characteristics in Lütfi Ömer Akad's cinema in the context of Auteur theory. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12492
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2556en_US
dc.subjectTürk Sinemasıen_US
dc.subjectLütfi Ömer Akaden_US
dc.subjectAuteur kuramen_US
dc.subjectKanun Namınaen_US
dc.subjectYalnızlar Rıhtımıen_US
dc.subjectHudutların Kanunuen_US
dc.subjectTurkish Cinemaen_US
dc.subjectLütfi Ömer Akaden_US
dc.subjectAuteur theoryen_US
dc.subjectLaw of the Borderen_US
dc.subjectThe Quay of the Lonely Onesen_US
dc.subjectLaw of the Borderen_US
dc.titleAuteur kuram bağlamında Lütfi Ömer Akad sinemasında dil ve üslup özelliklerien_US
dc.title.alternativeLanguage and style characteristics in Lütfi Ömer Akad's cinema in the context of Auteur theoryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar