Public expectations and administrative evaluation of the function of primary teachers

dc.contributor.authorKalinova, Angelina
dc.contributor.editorDilman, Hakan
dc.contributor.editorTöngür, Nejat
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:36Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:36Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractEvery parent cares when placing a child in first grade, The choice of the teacher for early child student is important and meaningful for parents. The image of the teacher's work (functions) is subject to the attention not only of society but also the school adminastration as a social institution. Each director has administrative requirements for the work of the teacher who is evaIuated by conventional criteria, when it comes to the child's admission to the first grade parents have their own expectations about the functions of the teacher...en_US
dc.description.abstractHer ebeveyn çocuğunu birinci sınıfa yollarken dikkat eder. Çocuklara öğretmen seçimi ebeveynler için önemli ve anlamlıdır. Ögretmenin görevinin imajı sadece toplumun değil aynı zamanda sosyal bir kurum olarak okul yönetiminin dikkatine de tabiidir. 0gretmenin işlerinin imajı dikkate bağlıdır. Her yöneticinin, geleneksel kriterlerle değerlendirilen öğretmen işleri için idari gereksinimleri vardır, Sıra çocuğun birinci sınıfa kaydedilmesine geldiğinde ebeveynlerin öğretmen hakkında kendi beklentileri vardır...en_US
dc.identifier.citationKalinova, A. (2014). Public expectations and administrative evaluation of the function of primary teachers. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (13-14 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-66-6
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5751
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2014 Istanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06672
dc.subjectİlköğretim eğitimien_US
dc.subjectİlkokul öğretmenlerien_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerinin özelliklerien_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectCharacteristics of classroom teachersen_US
dc.titlePublic expectations and administrative evaluation of the function of primary teachersen_US
dc.title.alternativeİlkokul öğretmenlerinin işlevlerine dair halk beklentileri ve yönetimsel değerlendirmeleren_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar