Geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimi ve tüketim isteğine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019-04

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimini ele almak ve şekerleme vitrinlerinin insanlar üzerindeki tüketim isteğine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde beş bölümde tamamlanan çalışmanın ilk bölümü, giriştir. İkinci bölüm, tüketim kültürü ve tüketici üzerin de etkisi şeklin de hazırlanmış olup burada tüketicinin tanımı, tüketimin psikolojik boyutu, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve tüketim kültürünün gelişimi, alışveriş ve mağaza kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölüm, vitrin tasarımının tüketim ile ilişkisi, vitrin tasarımı konusunun ele alındığı ve vitrinin tanımı, amacı, gelişim süreci, türleri, vitrin tasarımında kullanılan bileşenler, vitrin ölçüleri ve camları, vitrin düzenlemesinde tasarımın önemi, dördüncü bölümde ise geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin ele alındığı ve şekerleme vitrinlerinin insanlar üzerindeki etkisinin açıklandığı bölümdür. Beşinci bölüm ise sonuç ve değerlendirmeden oluşmaktadır. Araştırmada konu ile ilişkili kaynaklar taranmış ve bu kaynaklar ışığında literatür bilgilerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde vitrinlerin tüketici üzerindeki etkisini ortaya koymak için Hafız Mustafa Şekerlemeleri, Ali Muhiddin Hacı Bekir Şekerlemeleri ve Şekerci Cafer Erol Şekerlemeleri ile yapılan röportajlardan elde edilen veriler ile ilgili işletmelerin web siteleri ve haber sitelerinden elde edilen veriler kullanılmıştır.
The objective of this study is to examine the change in confectionary displays from past to present and to reveal the perception created by confectionary displays on people. In this regard, the first part of the study, which is completed in five parts, is the introduction. The second part focuses on consumption culture and perception and the definition of consumer, the psychological dimension of consuming, the factors that affect consumer behavior and the development of consumption culture are explained here. The third part includes the subject of display design. The definition, purpose, development process, types of displays, elements used in display design, display sizes and glasses, the significance of design in display dressing and reflecting special days and periods in display design are explained and display design examples are presented. The fourth part is the part where confectionary displays from past to present are discussed and where the impact of confectionary displays on people is explained. And the fifth part consists of conclusion and evaluation. Resources related to the subject are reviewed and the literature is presented in the light of these sources. In the fourth part, data obtained from interviews conducted with Hafız Mustafa Confectionery, Ali Muhuddin Hacı Bekir Confectionery and Confectioner Cafer Erol Confectionery and data obtained from the web sites of relevant businesses and news websites are used to reveal the impact of displays on consumers.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Şekerleme, şekerleme vitrinleri, tüketici algısı, vitrin, confectionery, confectionery displays, consumer perception, display

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kılıç Efe, Pınar (2019). Geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimi ve tüketim isteğine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.