Geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimi ve tüketim isteğine etkisi

dc.contributor.advisorTemel, Hamide
dc.contributor.authorKılıç Efe, Pınar
dc.date.accessioned2024-07-12T22:38:41Z
dc.date.available2024-07-12T22:38:41Z
dc.date.issued2019-04en_US
dc.date.submitted2019en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimini ele almak ve şekerleme vitrinlerinin insanlar üzerindeki tüketim isteğine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde beş bölümde tamamlanan çalışmanın ilk bölümü, giriştir. İkinci bölüm, tüketim kültürü ve tüketici üzerin de etkisi şeklin de hazırlanmış olup burada tüketicinin tanımı, tüketimin psikolojik boyutu, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve tüketim kültürünün gelişimi, alışveriş ve mağaza kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölüm, vitrin tasarımının tüketim ile ilişkisi, vitrin tasarımı konusunun ele alındığı ve vitrinin tanımı, amacı, gelişim süreci, türleri, vitrin tasarımında kullanılan bileşenler, vitrin ölçüleri ve camları, vitrin düzenlemesinde tasarımın önemi, dördüncü bölümde ise geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin ele alındığı ve şekerleme vitrinlerinin insanlar üzerindeki etkisinin açıklandığı bölümdür. Beşinci bölüm ise sonuç ve değerlendirmeden oluşmaktadır. Araştırmada konu ile ilişkili kaynaklar taranmış ve bu kaynaklar ışığında literatür bilgilerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde vitrinlerin tüketici üzerindeki etkisini ortaya koymak için Hafız Mustafa Şekerlemeleri, Ali Muhiddin Hacı Bekir Şekerlemeleri ve Şekerci Cafer Erol Şekerlemeleri ile yapılan röportajlardan elde edilen veriler ile ilgili işletmelerin web siteleri ve haber sitelerinden elde edilen veriler kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to examine the change in confectionary displays from past to present and to reveal the perception created by confectionary displays on people. In this regard, the first part of the study, which is completed in five parts, is the introduction. The second part focuses on consumption culture and perception and the definition of consumer, the psychological dimension of consuming, the factors that affect consumer behavior and the development of consumption culture are explained here. The third part includes the subject of display design. The definition, purpose, development process, types of displays, elements used in display design, display sizes and glasses, the significance of design in display dressing and reflecting special days and periods in display design are explained and display design examples are presented. The fourth part is the part where confectionary displays from past to present are discussed and where the impact of confectionary displays on people is explained. And the fifth part consists of conclusion and evaluation. Resources related to the subject are reviewed and the literature is presented in the light of these sources. In the fourth part, data obtained from interviews conducted with Hafız Mustafa Confectionery, Ali Muhuddin Hacı Bekir Confectionery and Confectioner Cafer Erol Confectionery and data obtained from the web sites of relevant businesses and news websites are used to reveal the impact of displays on consumers.en_US
dc.identifier.citationKılıç Efe, Pınar (2019). Geçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimi ve tüketim isteğine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12777
dc.institutionauthorKılıç Efe, Pınaren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2894en_US
dc.subjectŞekerlemeen_US
dc.subjectşekerleme vitrinlerien_US
dc.subjecttüketici algısıen_US
dc.subjectvitrinen_US
dc.subjectconfectioneryen_US
dc.subjectconfectionery displaysen_US
dc.subjectconsumer perceptionen_US
dc.subjectdisplayen_US
dc.titleGeçmişten günümüze şekerleme vitrinlerinin değişimi ve tüketim isteğine etkisien_US
dc.title.alternativeThe change of confectionery displays from past to present and the perception on humanen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar