Erken geometri beceri testinin geliştirilmesi

dc.authorid0000-0002-5120-7381en_US
dc.contributor.authorSezer, Türker
dc.contributor.authorGüven, Yıldız
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:23Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:23Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, 5-7 yaş grubu çocukların geometri beceri düzeylerinin belirlenebilmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma kapsamında ve tarama modeline uygun olarak tasarlanan araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan, okul öncesi eğitim kurumlarına ve ilkokulların 1.sınıfına devam eden 5-7 yaş grubu çocuklar (351 kız, 403 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Erken Geometri Beceri Testi” kullanılarak elde edilmiştir. “Frostig Görsel Algılama Testi” ve “Erken Sayı Testi A Formu” kullanılarak elde edilen veriler ise “Erken Geometri Beceri Testi”nin kriter geçerliği için kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda “EGBT”nin Kapsam Geçerlik İndeksi: .65, KR20 katsayısı: .853 olarak bulunmuştur. Testi oluşturan maddeler homojen yapıda, birbirleri ile ilişkilidir ve test toplanabilir özelliktedir. İki yarısı arasında Pearson Korelasyon katsayısı: .697’dir. Son olarak testin testtekrar test sonuçları Pearson Korelasyon katsayısı için: .898’dir. Bu bulgular sonucunda, 42 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir test elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to develop a valid and reliable assessment instrument in order to determine geometry skill levels of the children in 5-7 age groups. The sample of this study, which is designed in a quantitative research scope and in line with survey model, consists of 5-7-year-old children (351 female, 403 male) attending pre-school institutions and first grades of primary schools in Anatolian side of Istanbul province. The research data was collected via "Personal Information Form" developed by the researcher and "Early Geometry Skill Test". The data collected via "Frostig Visual Perception Test" and "Early Numeracy Test Form A" was used for criteria validity of "Early Geometry Skill Test". As the results of analyses, Content Validity Index of "EGST” was found to be .65, and KR20 coefficient was .853. Test items are homogeneous, associated with each other and the test is additive. Pearson's correlation coefficient between the two halves is .697. Finally, the test results of the test-retest are .898 for Pearson's correlation coefficient. As a result of these findings, a valid and reliable test consisting of 42 items was obtained.en_US
dc.identifier.citationSezer, T. ve Güven, Y. (2016). Erken geometri beceri testinin geliştirilmesi / The development of early geometry skills test. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. (3), s. 1-22.en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.identifier.issn2687-2196
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/27013/284044
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1044
dc.language.isotren_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00366
dc.subjectErken çocuklukta matematik eğitimien_US
dc.subjectGeometri becerilerien_US
dc.subjectTemel geometrik şekilleren_US
dc.subjectÜç boyutlu şekilleren_US
dc.subjectMathematic education in early childhooden_US
dc.subjectGeometry skillsen_US
dc.subjectBasic geometric shapesen_US
dc.subject3D shapesen_US
dc.titleErken geometri beceri testinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeThe development of early geometry skills testen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar