60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarına sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin etkisinin incelenmesi
Yükleniyor...
Tarih
2018-06
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada amacı, sosyal,duygusal ve bilişsel gelişimlerinin 60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarının üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu etkinin anlamlı olup olmadığını belirlemek çocuğun prososyal davranışları yönünden fikir sahibi olunmasını sağlamıştır. Araştırmada 60-72 aylık çocuklarla çalışılmış; toplam 50 çocuk ve ailesine ulaşılmıştır. Araştırmanın temel sorusu olan “60-72 aylık çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimleri prososyal davranışları arasında pozitif ilişki vardır.” sorusuna yönelik, bu araştırma sonucuna göre anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Katılımcıların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim değişkenleri ile prososyal davranış arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla korelasyon analizi kullanılmıştır. Değerlendirme sonucunda bilişsel ve duygusal gelişim ile prososyal davranma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamış fakat prososyal davranma ile sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişki istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bulunmuştur.
The aim of this research is to investigate the effects of social, emotional and cognitive development on the prosocial behaviors of children aged 60-72 months. Determining whether this effect is meaningful will ensure that the child has made an opinion on the prosocial behaviors. The study was conducted with children aged 60-72 months; a total of 50 children and their families have been used.Significant results were obtained for the question "The positive relationship between the social, emotional and cognitive development and the prosocial behaviors of children aged 60-72 months", which is the basis question of the research. Correlation analysis was used to evaluate the relationship between participants' social, emotional and cognitive developmental variables and prosocial behavior. There was no significant relationship between cognitive and emotional development and the level of prosocial behaviors, but the relationship between prosocial behaviors and social skills was statistically significant in the positive direction.
The aim of this research is to investigate the effects of social, emotional and cognitive development on the prosocial behaviors of children aged 60-72 months. Determining whether this effect is meaningful will ensure that the child has made an opinion on the prosocial behaviors. The study was conducted with children aged 60-72 months; a total of 50 children and their families have been used.Significant results were obtained for the question "The positive relationship between the social, emotional and cognitive development and the prosocial behaviors of children aged 60-72 months", which is the basis question of the research. Correlation analysis was used to evaluate the relationship between participants' social, emotional and cognitive developmental variables and prosocial behavior. There was no significant relationship between cognitive and emotional development and the level of prosocial behaviors, but the relationship between prosocial behaviors and social skills was statistically significant in the positive direction.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
prososyal davranış, okul öncesi, sosyal gelişim, duygusal gelişim, bilişsel gelişim, prosocial behaviors, pre-school, social development, emotional development, cognitive development
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yenidede, E.E. (2018). 60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarına sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin etkisinin incelenmesi / The effects of social, emotional and cognitive development on prosocial behaviors for 60-72 months children. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.