60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarına sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorBahçekapılı, Hasan Galip
dc.contributor.authorYenidede, Elif Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:04Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:04Z
dc.date.issued2018-06en_US
dc.date.submitted2018-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada amacı, sosyal,duygusal ve bilişsel gelişimlerinin 60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarının üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu etkinin anlamlı olup olmadığını belirlemek çocuğun prososyal davranışları yönünden fikir sahibi olunmasını sağlamıştır. Araştırmada 60-72 aylık çocuklarla çalışılmış; toplam 50 çocuk ve ailesine ulaşılmıştır. Araştırmanın temel sorusu olan “60-72 aylık çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimleri prososyal davranışları arasında pozitif ilişki vardır.” sorusuna yönelik, bu araştırma sonucuna göre anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Katılımcıların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim değişkenleri ile prososyal davranış arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla korelasyon analizi kullanılmıştır. Değerlendirme sonucunda bilişsel ve duygusal gelişim ile prososyal davranma düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamış fakat prososyal davranma ile sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişki istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effects of social, emotional and cognitive development on the prosocial behaviors of children aged 60-72 months. Determining whether this effect is meaningful will ensure that the child has made an opinion on the prosocial behaviors. The study was conducted with children aged 60-72 months; a total of 50 children and their families have been used.Significant results were obtained for the question "The positive relationship between the social, emotional and cognitive development and the prosocial behaviors of children aged 60-72 months", which is the basis question of the research. Correlation analysis was used to evaluate the relationship between participants' social, emotional and cognitive developmental variables and prosocial behavior. There was no significant relationship between cognitive and emotional development and the level of prosocial behaviors, but the relationship between prosocial behaviors and social skills was statistically significant in the positive direction.en_US
dc.identifier.citationYenidede, E.E. (2018). 60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarına sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin etkisinin incelenmesi / The effects of social, emotional and cognitive development on prosocial behaviors for 60-72 months children. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10089
dc.institutionauthorYenidede, Elif Eceen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0151en_US
dc.subjectprososyal davranışen_US
dc.subjectokul öncesien_US
dc.subjectsosyal gelişimen_US
dc.subjectduygusal gelişimen_US
dc.subjectbilişsel gelişimen_US
dc.subjectprosocial behaviorsen_US
dc.subjectpre-schoolen_US
dc.subjectsocial developmenten_US
dc.subjectemotional developmenten_US
dc.subjectcognitive developmenten_US
dc.title60-72 aylık çocukların prososyal davranışlarına sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerinin etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe effects of social, emotional and cognitive development on prosocial behaviors for 60-72 months childrenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Elif_Ece_Yenidede_161104110.pdf
Boyut:
3.69 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text