Fen bilgisi öğretmenliği I. ve IV. sınıf öğrencilerinin ideal-pratik düzeyde öğretmen özelliklerini değerlendirmeleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırma bir tarama çalışmasıdır. Öğretmen yeterliği, anlam olarak büyük bir öneme sahiptir. Pratik yaşamda öğretmen yeterliği, öğrenci başarısına, okul çevresindeki oynadığı role veya aile beklentilerinin karşılanmasına dayanır. Bu çalışma, öğrenci algıların göre ideal ve pratik düzeylerdeki öğretmen yeterliği ile ilgilidir. Veri toplama aracı olarak 'öğretmen algı ölçeği' kullanılmıştır. Akyıldız (1996) tarafından geliştirilen ölçek öğretmen yeterliğinin beş boyutunu içermektedir. Fiziksel, sosyal, duygusal, entelektüel ve öğretmenden beklenen öğretimsel özellikler. Örneklem grubu Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programına katılan 199 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın temel sonucuna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretmen yeterlik beklentileri, öğretmen özelliğinin pratik algısından daha yüksektir (p<.05). Diğer sonuç ise öğretmen özelliği algılarının katılımcıların birkaç özelliği dışındaki psiko-sosyal özelliklerinden etkilenmediğidir.
This research is a survery study. Teacher effeciency has a great sense of meaning. Effecienc of teacher in a pratic life depend on student achievement, playing his- her role in school district or supply of parent ecpectancy. This research related to student perception of his-her teacher effeciency at level of ideal and practic. As data tool ' Teacher Perception Scale' is used. Developed by Akyıldız (1996) scale is consisted o five dimension of teacher effeciency. Physical, social, emotional, intellectuel and instuctional features that expected to a teacher. Sample group is 199 prospevtive teachers that attended to science teacher andprimary teacher programs. Main result is that research participants teacher effenciency expectation is higher than perception of practic teacher quality (p<.05). Other result is that perception of teacher quality is not affected by participants pscho-social features except a few features.
This research is a survery study. Teacher effeciency has a great sense of meaning. Effecienc of teacher in a pratic life depend on student achievement, playing his- her role in school district or supply of parent ecpectancy. This research related to student perception of his-her teacher effeciency at level of ideal and practic. As data tool ' Teacher Perception Scale' is used. Developed by Akyıldız (1996) scale is consisted o five dimension of teacher effeciency. Physical, social, emotional, intellectuel and instuctional features that expected to a teacher. Sample group is 199 prospevtive teachers that attended to science teacher andprimary teacher programs. Main result is that research participants teacher effenciency expectation is higher than perception of practic teacher quality (p<.05). Other result is that perception of teacher quality is not affected by participants pscho-social features except a few features.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Öğretmen yeterliği, Öğretmen algısı, Teacher effeciency, Perception of teacher
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akyıldız, H. ve Atabeyoğlu, Ö. (2001). Fen bilgisi öğretmenliği I. ve IV. sınıf öğrencilerinin ideal-pratik düzeyde öğretmen özelliklerini değerlendirmeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (317-325 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.