Fen bilgisi öğretmenliği I. ve IV. sınıf öğrencilerinin ideal-pratik düzeyde öğretmen özelliklerini değerlendirmeleri

dc.contributor.authorAkyıldız, Hayrettin
dc.contributor.authorAtabeyoğlu, Özge
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:39Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu araştırma bir tarama çalışmasıdır. Öğretmen yeterliği, anlam olarak büyük bir öneme sahiptir. Pratik yaşamda öğretmen yeterliği, öğrenci başarısına, okul çevresindeki oynadığı role veya aile beklentilerinin karşılanmasına dayanır. Bu çalışma, öğrenci algıların göre ideal ve pratik düzeylerdeki öğretmen yeterliği ile ilgilidir. Veri toplama aracı olarak 'öğretmen algı ölçeği' kullanılmıştır. Akyıldız (1996) tarafından geliştirilen ölçek öğretmen yeterliğinin beş boyutunu içermektedir. Fiziksel, sosyal, duygusal, entelektüel ve öğretmenden beklenen öğretimsel özellikler. Örneklem grubu Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programına katılan 199 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın temel sonucuna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretmen yeterlik beklentileri, öğretmen özelliğinin pratik algısından daha yüksektir (p<.05). Diğer sonuç ise öğretmen özelliği algılarının katılımcıların birkaç özelliği dışındaki psiko-sosyal özelliklerinden etkilenmediğidir.en_US
dc.description.abstractThis research is a survery study. Teacher effeciency has a great sense of meaning. Effecienc of teacher in a pratic life depend on student achievement, playing his- her role in school district or supply of parent ecpectancy. This research related to student perception of his-her teacher effeciency at level of ideal and practic. As data tool ' Teacher Perception Scale' is used. Developed by Akyıldız (1996) scale is consisted o five dimension of teacher effeciency. Physical, social, emotional, intellectuel and instuctional features that expected to a teacher. Sample group is 199 prospevtive teachers that attended to science teacher andprimary teacher programs. Main result is that research participants teacher effenciency expectation is higher than perception of practic teacher quality (p<.05). Other result is that perception of teacher quality is not affected by participants pscho-social features except a few features.en_US
dc.identifier.citationAkyıldız, H. ve Atabeyoğlu, Ö. (2001). Fen bilgisi öğretmenliği I. ve IV. sınıf öğrencilerinin ideal-pratik düzeyde öğretmen özelliklerini değerlendirmeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (317-325 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage325en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5145
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05948
dc.subjectÖğretmen yeterliğien_US
dc.subjectÖğretmen algısıen_US
dc.subjectTeacher effeciencyen_US
dc.subjectPerception of teacheren_US
dc.titleFen bilgisi öğretmenliği I. ve IV. sınıf öğrencilerinin ideal-pratik düzeyde öğretmen özelliklerini değerlendirmelerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar