Broadcasting eating: an ethnographic analysis of mukbang consumers
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This research focuses on the growing phenomenon of Mukbang. Attractive, young people sit in front of a webcam, broadcast themselves eating large quantities of food and chat with their invisible viewers. The term for this is Mukbang, which combines the Korean words meokneun (eating), and bangsong (broadcast). Mukbang has been growing in popularity throughout Asia, with the most popular videos on YouTube reaching two million viewers. The one child policy is considered tor its etfects on the younger generation's motivations. That's why, in the present study, how Mukbang as a cultural practice reflects this specific condition and what pleasures and connections the participants gaining are might be gaining were investigated...
Bu araştırma yaygınlaşan Mukbang fenomeni üzerine odaklanmaktadır. Çekici, genç insanlar bir web kamerasının önünde oturmakta, kendilerini büyük miktarlarda yiyecekleri yerken yayınlamakta ve bir yandan da görünmeyen izleyicilerle sohbet etmektedirler. Bunun için kullanılan terim, Kore dilinde meokneun (yemek), ve bangsong (yayınlama) kelimelerini bir araya getiren Mukbang'dir. Mukbang'ın popüleritesi Asya'da iki milyon izleyiciye ulaşan en popüler YouTube videolarıyla birlikte artmaktadır. Tek çocuk politikasının genç kuşağın motivasyonları üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu nedenle, mevcut çalışmada bir kültürel pratik olarak Mukbang'in bu etkileri nasıl yansıttığı ve katılımcıların bu pratik ile hangi hazları ve bağıntıları elde ettikleri araştırılmaktadır...
Bu araştırma yaygınlaşan Mukbang fenomeni üzerine odaklanmaktadır. Çekici, genç insanlar bir web kamerasının önünde oturmakta, kendilerini büyük miktarlarda yiyecekleri yerken yayınlamakta ve bir yandan da görünmeyen izleyicilerle sohbet etmektedirler. Bunun için kullanılan terim, Kore dilinde meokneun (yemek), ve bangsong (yayınlama) kelimelerini bir araya getiren Mukbang'dir. Mukbang'ın popüleritesi Asya'da iki milyon izleyiciye ulaşan en popüler YouTube videolarıyla birlikte artmaktadır. Tek çocuk politikasının genç kuşağın motivasyonları üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu nedenle, mevcut çalışmada bir kültürel pratik olarak Mukbang'in bu etkileri nasıl yansıttığı ve katılımcıların bu pratik ile hangi hazları ve bağıntıları elde ettikleri araştırılmaktadır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Mukbang, Broadcasting eating, One child policy, Younger generation, New media, Mukbang, Yayında yemek, Tek çocuk politikası, Genç jenerasyon, Yeni medya
Kaynak
2017 Faculty of Communication International Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Zheng, Y. Y. (2017). Broadcasting eating: an ethnographic analysis of mukbang consumers. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (5-6 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.