Biyoloji öğretmenlerine çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak için bir yaklaşım
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Eğitimde hedeflenen amaçların istenen düzeyde gerçekleştirilebilmesi için, çağdaş öğrenme kuramlarında öğrenci merkezli yöntemlerin uygulanması önerilmektedir. Bu bağlamda çalışma yapraklarının geliştirilip kullanılması öğrenci katılımını sağlayan yöntemlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırma biyoloji öğretmenlerini çalışma yaprakları hakkında bilgilendirerek onları geliştirip kullanma becerilerini kazanmalarını sağlamak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla üç biyoloji öğretmeni ile iki tartışma toplantısı düzenlenmiştir. Bu toplantılarda öğretmenlere yarı formal mülakatlar yapılmıştır. Çalışma sonucunda örneklemde yer alan öğrencilerin, lise 2 biyoloji öğretim programında yer alan "duyularımız" konusunda çalışma yaprağı hazırlama becerileri geliştirilmiştir. Ögretmenlerin çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazanmaları için hizmet öncesi ve hizmet içi kurslarla eğitilmeleri gerektiği önerisi ile çalışma tamamlanmıştır.
Current teaching theories suggest that student-centered activities should be implemented to develop student intented objectives and education. lt is believed that using worksheets considered as a student centered activities in classroom teaching-learning process.The purpose of this study is to develop biology teacher skills related to desing and implement worksheets. For this purpose two critical meetings have been arranged with three biology teacher. In this process interviews conducted with this teachers. Data collected from this study indicated that teachers skills developed in regard to prepairing and applying worksheets with respect to "sense" subject in high school biology curriculum. This study ends up with the suggestion that teachers should be trained at preservice and inservice programme in a way that they can develop and use worksheets.
Current teaching theories suggest that student-centered activities should be implemented to develop student intented objectives and education. lt is believed that using worksheets considered as a student centered activities in classroom teaching-learning process.The purpose of this study is to develop biology teacher skills related to desing and implement worksheets. For this purpose two critical meetings have been arranged with three biology teacher. In this process interviews conducted with this teachers. Data collected from this study indicated that teachers skills developed in regard to prepairing and applying worksheets with respect to "sense" subject in high school biology curriculum. This study ends up with the suggestion that teachers should be trained at preservice and inservice programme in a way that they can develop and use worksheets.
Açıklama
Tam metin/Full Text
Anahtar Kelimeler
Çalışma yaprağı, Biyololoji öğretmeni, Öğretim yöntemi, Worksheet, Biology teacher, Teaching strategy
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Saka, A., Akdeniz, A. (2001). Biyoloji öğretmenlerine çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak için bir yaklaşım. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde. (176-182 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.