Biyoloji öğretmenlerine çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak için bir yaklaşım

dc.contributor.authorSaka, Arzu
dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:50Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:50Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full Texten_US
dc.description.abstractEğitimde hedeflenen amaçların istenen düzeyde gerçekleştirilebilmesi için, çağdaş öğrenme kuramlarında öğrenci merkezli yöntemlerin uygulanması önerilmektedir. Bu bağlamda çalışma yapraklarının geliştirilip kullanılması öğrenci katılımını sağlayan yöntemlerden biri olarak düşünülmektedir. Bu araştırma biyoloji öğretmenlerini çalışma yaprakları hakkında bilgilendirerek onları geliştirip kullanma becerilerini kazanmalarını sağlamak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla üç biyoloji öğretmeni ile iki tartışma toplantısı düzenlenmiştir. Bu toplantılarda öğretmenlere yarı formal mülakatlar yapılmıştır. Çalışma sonucunda örneklemde yer alan öğrencilerin, lise 2 biyoloji öğretim programında yer alan "duyularımız" konusunda çalışma yaprağı hazırlama becerileri geliştirilmiştir. Ögretmenlerin çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazanmaları için hizmet öncesi ve hizmet içi kurslarla eğitilmeleri gerektiği önerisi ile çalışma tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractCurrent teaching theories suggest that student-centered activities should be implemented to develop student intented objectives and education. lt is believed that using worksheets considered as a student centered activities in classroom teaching-learning process.The purpose of this study is to develop biology teacher skills related to desing and implement worksheets. For this purpose two critical meetings have been arranged with three biology teacher. In this process interviews conducted with this teachers. Data collected from this study indicated that teachers skills developed in regard to prepairing and applying worksheets with respect to "sense" subject in high school biology curriculum. This study ends up with the suggestion that teachers should be trained at preservice and inservice programme in a way that they can develop and use worksheets.en_US
dc.identifier.citationSaka, A., Akdeniz, A. (2001). Biyoloji öğretmenlerine çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak için bir yaklaşım. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde. (176-182 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5177
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05980
dc.subjectÇalışma yaprağıen_US
dc.subjectBiyololoji öğretmenien_US
dc.subjectÖğretim yöntemien_US
dc.subjectWorksheeten_US
dc.subjectBiology teacheren_US
dc.subjectTeaching strategyen_US
dc.titleBiyoloji öğretmenlerine çalışma yaprağı geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak için bir yaklaşımen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar