Öğretmen adaylarında belirsizliğe tahammülsüzlük ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada, öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 122 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Sosyodemografik Bilgi Formu”, “Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği” ve “Öğrenmeye İlişkin Tutumlar Ölçeği” uygulanmıştır. Öğretmen adaylarından alınan yanıtlar istatistik paket programına girişleri yapılarak veri analizine hazır hale getirilmiştir. Sosyodemografik değişkenler bakımından belirsizliğe tahammülsüzlük ve öğrenmeye ilişkin tutumlar ölçeklerinden elde edilen puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız örneklem T-testi ve tek yönlü ANOVA uygulanmıştır. Belirsizliğe tahammülsüzlük ve öğrenmeye ilişkin tutumlar arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson Korelasyonu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük puanları ile öğrenmeye ilişkin tutumlar arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır. COVID-19 öyküsü olmayan öğretmen adaylarının öğrenme tutumları puanları anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. COVID-19 salgın döneminde öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarını etkileyen durumlar arasında belirsizliğe tahammülsüzlüğün olabileceği sonucu elde edilmiştir. Öğretmen adaylarına yönelik psikososyal ve psikoeğitim müdahalelerinin elde edilen bulgular kapsamında yapılandırılabileceği düşünülmektedir.
This study aimed to examine the relationship between uncertainty intolerance and learning attitudes in pre-teacher candidates. The research was conducted with the causal comparative method model. The study grup of the research were 122 pre-teacher candidates. “Sociodemographic Information Form”, “Intolerance of Uncertainty Scale” and “Attitudes towards Learning Scale” were used as data collection tools in the research. The answers received from the pre-service from pre-teachers were made ready for data analysis by entering them into the statistics package program. Independent sample t-test and one-way ANOVA were used to compare the scores of uncertainty intolerance and attitudes towards learning in terms of sociodemographic variables. Pearson Correlation was applied to examine the relationship between uncertainty intolerance and attitudes toward learning. Based on the findings, no significant relationship was found between pre-teachers candidates' uncertainty intolerance scores and their attitudes to towards earning. The learning attitude scores of pre-teacher candidates without a history of COVID-19 were found as significantly higher. The research has shown that pre-teachers’ attitudes towards learning was affected by COVID-19. It is thought that psychosocial and psychoeducational interventions for pre-teacher candidates can be structured within the scope of the findings.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Belirsizlik, Belirsizliğe tahammülsüzlük, COVID-19, Öğrenme, Öğrenmeye ilişkin tutumlar, Uncertainty, Uncertainty intolerance, COVID-19, Learning, Attitudes towards learning

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Keleş Küfündür, B. (2022). Öğretmen adaylarında belirsizliğe tahammülsüzlük ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi / The examination of uncertainty intolerance and learning attitudes of preteacher candidates. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.