Öğretmen adaylarında belirsizliğe tahammülsüzlük ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi

dc.authorid0000-0002-0837-7051en_US
dc.contributor.advisorAşiroğlu, Sevim
dc.contributor.authorKeleş Küfündür, Büşra
dc.date.accessioned2024-07-12T22:34:43Z
dc.date.available2024-07-12T22:34:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 122 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Sosyodemografik Bilgi Formu”, “Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği” ve “Öğrenmeye İlişkin Tutumlar Ölçeği” uygulanmıştır. Öğretmen adaylarından alınan yanıtlar istatistik paket programına girişleri yapılarak veri analizine hazır hale getirilmiştir. Sosyodemografik değişkenler bakımından belirsizliğe tahammülsüzlük ve öğrenmeye ilişkin tutumlar ölçeklerinden elde edilen puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız örneklem T-testi ve tek yönlü ANOVA uygulanmıştır. Belirsizliğe tahammülsüzlük ve öğrenmeye ilişkin tutumlar arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson Korelasyonu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük puanları ile öğrenmeye ilişkin tutumlar arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır. COVID-19 öyküsü olmayan öğretmen adaylarının öğrenme tutumları puanları anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. COVID-19 salgın döneminde öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarını etkileyen durumlar arasında belirsizliğe tahammülsüzlüğün olabileceği sonucu elde edilmiştir. Öğretmen adaylarına yönelik psikososyal ve psikoeğitim müdahalelerinin elde edilen bulgular kapsamında yapılandırılabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine the relationship between uncertainty intolerance and learning attitudes in pre-teacher candidates. The research was conducted with the causal comparative method model. The study grup of the research were 122 pre-teacher candidates. “Sociodemographic Information Form”, “Intolerance of Uncertainty Scale” and “Attitudes towards Learning Scale” were used as data collection tools in the research. The answers received from the pre-service from pre-teachers were made ready for data analysis by entering them into the statistics package program. Independent sample t-test and one-way ANOVA were used to compare the scores of uncertainty intolerance and attitudes towards learning in terms of sociodemographic variables. Pearson Correlation was applied to examine the relationship between uncertainty intolerance and attitudes toward learning. Based on the findings, no significant relationship was found between pre-teachers candidates' uncertainty intolerance scores and their attitudes to towards earning. The learning attitude scores of pre-teacher candidates without a history of COVID-19 were found as significantly higher. The research has shown that pre-teachers’ attitudes towards learning was affected by COVID-19. It is thought that psychosocial and psychoeducational interventions for pre-teacher candidates can be structured within the scope of the findings.en_US
dc.identifier.citationKeleş Küfündür, B. (2022). Öğretmen adaylarında belirsizliğe tahammülsüzlük ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi / The examination of uncertainty intolerance and learning attitudes of preteacher candidates. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12265
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2322en_US
dc.subjectBelirsizliken_US
dc.subjectBelirsizliğe tahammülsüzlüken_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenmeye ilişkin tutumlaren_US
dc.subjectUncertaintyen_US
dc.subjectUncertainty intoleranceen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectAttitudes towards learningen_US
dc.titleÖğretmen adaylarında belirsizliğe tahammülsüzlük ile öğrenme tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of uncertainty intolerance and learning attitudes of preteacher candidatesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Büşra_Keleş_Küfündür_201149201.pdf
Boyut:
1.01 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text