Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Durmuş Günay
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Küresel rekabette Türkiye’nin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesi için araştırmacı insan kaynağının nicel olarak artması ve nitel olarak da geliştirilmesi gerekmektedir. Bunun için Türkiye’de lisansüstü eğitimin geliştirilmesinin zorunluluğu ortadadır. Lisansüstü eğitimin mahiyetinin kavranması, programların buna göre tasarlanması ve uygulanması hayati önemi haizdir. Birinci bölümde, Türkiye’de lisansüstü eğitimin mevcut niceliksel durumu seçilmiş bazı ülkelere göre karşılaştırmalı bir şekilde ortaya konulacaktır. İkinci bölümde, lisansüstü eğitime ve sorunlarına felsefe penceresinden bakılmaya çalışılacaktır. Daha sonra, mevcut lisansüstü eğitimin, özellikle doktora eğitiminin iyileştirilmesi için bazı öneriler sunulacaktır.
In order to reach our Turkey’s specified targets in global competition, human resources in R&D needs to be increased quantitatively and developed qualitatively. For this reason, developing the graduate education in Turkey is necessary. Understanding the nature of graduate education is vital to design graduate programs. In this context, the current state of graduate education in Turkey and its position relative to other developed countries are presented in the first section. Graduate education and its problems are examined using a philosophical perspective in the second section. Later, some suggestions are developed to improve the current situation of graduate education, especially Ph.D. education.
In order to reach our Turkey’s specified targets in global competition, human resources in R&D needs to be increased quantitatively and developed qualitatively. For this reason, developing the graduate education in Turkey is necessary. Understanding the nature of graduate education is vital to design graduate programs. In this context, the current state of graduate education in Turkey and its position relative to other developed countries are presented in the first section. Graduate education and its problems are examined using a philosophical perspective in the second section. Later, some suggestions are developed to improve the current situation of graduate education, especially Ph.D. education.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
lisansüstü eğitim, doktora, araştırmacı, Türkiye’de lisansüstü eğitim, yükseköğretim felsefesi, graduate education, doktorate, researcher, Turkish graduate education, higher education philosophy
Kaynak
Üniversite Araştırmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
2
Künye
Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış / Graduate education in Turkey and a philosophical view on graduate education. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 71-88.