Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Durmuş Günay

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Küresel rekabette Türkiye’nin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesi için araştırmacı insan kaynağının nicel olarak artması ve nitel olarak da geliştirilmesi gerekmektedir. Bunun için Türkiye’de lisansüstü eğitimin geliştirilmesinin zorunluluğu ortadadır. Lisansüstü eğitimin mahiyetinin kavranması, programların buna göre tasarlanması ve uygulanması hayati önemi haizdir. Birinci bölümde, Türkiye’de lisansüstü eğitimin mevcut niceliksel durumu seçilmiş bazı ülkelere göre karşılaştırmalı bir şekilde ortaya konulacaktır. İkinci bölümde, lisansüstü eğitime ve sorunlarına felsefe penceresinden bakılmaya çalışılacaktır. Daha sonra, mevcut lisansüstü eğitimin, özellikle doktora eğitiminin iyileştirilmesi için bazı öneriler sunulacaktır.
In order to reach our Turkey’s specified targets in global competition, human resources in R&D needs to be increased quantitatively and developed qualitatively. For this reason, developing the graduate education in Turkey is necessary. Understanding the nature of graduate education is vital to design graduate programs. In this context, the current state of graduate education in Turkey and its position relative to other developed countries are presented in the first section. Graduate education and its problems are examined using a philosophical perspective in the second section. Later, some suggestions are developed to improve the current situation of graduate education, especially Ph.D. education.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

lisansüstü eğitim, doktora, araştırmacı, Türkiye’de lisansüstü eğitim, yükseköğretim felsefesi, graduate education, doktorate, researcher, Turkish graduate education, higher education philosophy

Kaynak

Üniversite Araştırmaları Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

2

Künye

Günay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış / Graduate education in Turkey and a philosophical view on graduate education. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 71-88.