Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış

dc.authorid0000-0001-7461-2438en_US
dc.contributor.authorGünay, Durmuş
dc.contributor.authorGünay, Durmuş
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:21Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:21Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractKüresel rekabette Türkiye’nin belirlenen hedeflerine ulaşabilmesi için araştırmacı insan kaynağının nicel olarak artması ve nitel olarak da geliştirilmesi gerekmektedir. Bunun için Türkiye’de lisansüstü eğitimin geliştirilmesinin zorunluluğu ortadadır. Lisansüstü eğitimin mahiyetinin kavranması, programların buna göre tasarlanması ve uygulanması hayati önemi haizdir. Birinci bölümde, Türkiye’de lisansüstü eğitimin mevcut niceliksel durumu seçilmiş bazı ülkelere göre karşılaştırmalı bir şekilde ortaya konulacaktır. İkinci bölümde, lisansüstü eğitime ve sorunlarına felsefe penceresinden bakılmaya çalışılacaktır. Daha sonra, mevcut lisansüstü eğitimin, özellikle doktora eğitiminin iyileştirilmesi için bazı öneriler sunulacaktır.en_US
dc.description.abstractIn order to reach our Turkey’s specified targets in global competition, human resources in R&D needs to be increased quantitatively and developed qualitatively. For this reason, developing the graduate education in Turkey is necessary. Understanding the nature of graduate education is vital to design graduate programs. In this context, the current state of graduate education in Turkey and its position relative to other developed countries are presented in the first section. Graduate education and its problems are examined using a philosophical perspective in the second section. Later, some suggestions are developed to improve the current situation of graduate education, especially Ph.D. education.en_US
dc.identifier.citationGünay, D. (2018). Türkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakış / Graduate education in Turkey and a philosophical view on graduate education. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 71-88.en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/38505/450965
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2557
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorGünay, Durmuş
dc.language.isotren_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.450965en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY04003
dc.subjectlisansüstü eğitimen_US
dc.subjectdoktoraen_US
dc.subjectaraştırmacıen_US
dc.subjectTürkiye’de lisansüstü eğitimen_US
dc.subjectyükseköğretim felsefesien_US
dc.subjectgraduate educationen_US
dc.subjectdoktorateen_US
dc.subjectresearcheren_US
dc.subjectTurkish graduate educationen_US
dc.subjecthigher education philosophyen_US
dc.titleTürkiye’de lisansüstü eğitim ve lisansüstü eğitime felsefi bir bakışen_US
dc.title.alternativeGraduate education in Turkey and a philosophical view on graduate educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar