Örnek olaya dayalı öğrenim yönteminin onuncu sınıf öğrencilerinin sinir sistemi ünitesindeki başarılarına etkisi

dc.contributor.authorÇakır, Özlem Sıla
dc.contributor.authorBerberoğlu, Giray
dc.contributor.authorAlpsan, Doğan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:20Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:20Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışma örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin sinir sistemi konusundaki başarılarına etkisini araştırmak amacıyla düzenlenmiştir. Çalışmanın örneklemini bir Anadolu Lisesinin iki 10. sınıf şubesi oluşturmuştur. Şubelerden biri örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu olarak seçilmiş, diğer şube ise geleneksel öğretim yöntemlerinin kuIlanıldığı kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğrenci başarıları çoktan seçmeli ve klasik soru tiplerinden oluşun başarı testi ile ölçülmüştür. Araştırına deseni olarak ön ve son-test yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası uygulanan başarı testi ile elde edilen veriler çift yönlü varyans analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, örnek olaya dayalı öğrenim yönteminin uygulandığı öğrencilerin, geleneksel yöntemlerin uygulandığı öğrencilere göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyetten dolayı grupların başarılarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was designed to investigate the influence of case-based approach on student achievement in teaching of nerveous system to 10th grade students. It was conducted in two classes one class was taught with traditional methods while a case-based learning methods was applied to the other class. Pre-and post-test quasiexperimental desing was used in this study. Achievement was measured by a test composed of both multiple-choice items and short essay questions. Data were analyzed using two way ANOVA. The results showed that case-based approach was more effective than the traditional instruction, while gender did not have any effect on students achievement.en_US
dc.identifier.citationÇakır, Ö.S., Berberoğlu, G., Alpsan, D. (2001) Örnek olaya dayalı öğrenim yönteminin onuncu sınıf öğrencilerinin sinir sistemi ünitesindeki başarılarına etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (126-130 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.identifier.startpage126en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5099
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05902
dc.subjectÖrnek olaya dayalı öğrenmeen_US
dc.subjectBiyoloji eğitimien_US
dc.subjectCase-based instructionen_US
dc.subjectBiology educationen_US
dc.titleÖrnek olaya dayalı öğrenim yönteminin onuncu sınıf öğrencilerinin sinir sistemi ünitesindeki başarılarına etkisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar