Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının bloom taksonomisine göre karşılaştırılması
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma, liselere giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi soruları ile öğretmenlerin okullarda fen bilgisi dersinde sordukları soruları bilişsel düzeyde karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Öncelikle 1998-2000 yıllan arasında devlet ve özel okullara girişi sağlayan, dört merkezi sınavda sorulan 270 fen bilgisi sorusunun Bloom Taksonomisine göre seviyeleri belirlendi. Daha sonra Trabzon ilindeki 15 fen bilgisi öğretmeninden toplanan 400 sınav sorusu biIişsel olarak seviyelere ayrıldı. Veriler arasında bir karşılaştırma yapıldığında Devlet Parasız Yatılı (DPY) ve Meslek Lisesi (ML) sınavlarında daha çok bilgi kavrama ve uygulama seviyelerinde yığılma olduğu, Özel Okul (ÖO) ve Lise Giriş Sınavında (LGS) ise analiz, sentez ve değerlendirme seviyelerinde fazla soru sorulduğu görüldü. Buna karşılık okullardaki fen bilgisi öğrencilerinin sınavlarda sorduğu soruların çoğunluğunun ise bilgi ve kavrama düzeyinde olduğu belirlendi. Buna göre öğrenciler okullarda sorulan sınav sorularının tümünü cevaplandırsa bile bu onların DPY, ML, ÖO ve LGS'de başarılı olabilmelerine yardımcı olmayacaktır.
This study has been done to compare the science questions asked at the entrance examinations of the high schools with the questions asked by teachers in the schools according to the consistance with the cognitive levels. Firstly 270 science questions belonging to the four central entrance examination of government and private schools between 1998-2000 were examined according to the levels of Bloom Taxonomy. Secondly 400 questions asked by 15 science teachers in Trabzon were also examined. The comparison of the data showed that questions asked mostly about knowledge comprehension and application levels in Government Schools and Entrance Examination of the High Schools were about analysis, synthesis and evaluation. It is concluded that even if students have done all the questions asked at schools were not able to solve any problem at entrance examinations of the high schools.
This study has been done to compare the science questions asked at the entrance examinations of the high schools with the questions asked by teachers in the schools according to the consistance with the cognitive levels. Firstly 270 science questions belonging to the four central entrance examination of government and private schools between 1998-2000 were examined according to the levels of Bloom Taxonomy. Secondly 400 questions asked by 15 science teachers in Trabzon were also examined. The comparison of the data showed that questions asked mostly about knowledge comprehension and application levels in Government Schools and Entrance Examination of the High Schools were about analysis, synthesis and evaluation. It is concluded that even if students have done all the questions asked at schools were not able to solve any problem at entrance examinations of the high schools.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Test, Bloom taksonomisi, Fen bilgisi eğitimi, Test, Bloom taxonomy, Science education
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çepni, S., Ayvacı, H. ve Keleş, S. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının bloom toksonomisine göre karşılaştırılması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (144-150 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.