Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının bloom taksonomisine göre karşılaştırılması

dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.contributor.authorAyvacı, Hakan
dc.contributor.authorKeleş, Esra
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışma, liselere giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi soruları ile öğretmenlerin okullarda fen bilgisi dersinde sordukları soruları bilişsel düzeyde karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Öncelikle 1998-2000 yıllan arasında devlet ve özel okullara girişi sağlayan, dört merkezi sınavda sorulan 270 fen bilgisi sorusunun Bloom Taksonomisine göre seviyeleri belirlendi. Daha sonra Trabzon ilindeki 15 fen bilgisi öğretmeninden toplanan 400 sınav sorusu biIişsel olarak seviyelere ayrıldı. Veriler arasında bir karşılaştırma yapıldığında Devlet Parasız Yatılı (DPY) ve Meslek Lisesi (ML) sınavlarında daha çok bilgi kavrama ve uygulama seviyelerinde yığılma olduğu, Özel Okul (ÖO) ve Lise Giriş Sınavında (LGS) ise analiz, sentez ve değerlendirme seviyelerinde fazla soru sorulduğu görüldü. Buna karşılık okullardaki fen bilgisi öğrencilerinin sınavlarda sorduğu soruların çoğunluğunun ise bilgi ve kavrama düzeyinde olduğu belirlendi. Buna göre öğrenciler okullarda sorulan sınav sorularının tümünü cevaplandırsa bile bu onların DPY, ML, ÖO ve LGS'de başarılı olabilmelerine yardımcı olmayacaktır.en_US
dc.description.abstractThis study has been done to compare the science questions asked at the entrance examinations of the high schools with the questions asked by teachers in the schools according to the consistance with the cognitive levels. Firstly 270 science questions belonging to the four central entrance examination of government and private schools between 1998-2000 were examined according to the levels of Bloom Taxonomy. Secondly 400 questions asked by 15 science teachers in Trabzon were also examined. The comparison of the data showed that questions asked mostly about knowledge comprehension and application levels in Government Schools and Entrance Examination of the High Schools were about analysis, synthesis and evaluation. It is concluded that even if students have done all the questions asked at schools were not able to solve any problem at entrance examinations of the high schools.en_US
dc.identifier.citationÇepni, S., Ayvacı, H. ve Keleş, S. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının bloom toksonomisine göre karşılaştırılması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (144-150 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.identifier.startpage144en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5139
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05942
dc.subjectTesten_US
dc.subjectBloom taksonomisien_US
dc.subjectFen bilgisi eğitimien_US
dc.subjectTesten_US
dc.subjectBloom taxonomyen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.titleOkullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının bloom taksonomisine göre karşılaştırılmasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar