Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşiminin etkili hale getirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Çocuklar zamanlarının büyük çoğunluğunu okulda öğretmenleriyle geçirmektedir. Dolayısıyla öğretmen-çocuk arasında ilişkilerin eğitimin niteliği ve çocukların akademik başarıları üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır. Çocukların aile dışı ilişkilerinde etkisi olan önemli faktörlerden biri öğretmen ve öğretmenin çocukla olan ilişkisidir. (Colwell ve Lindsey, 2003; Çınkır, 2004). Çocuklar ve öğretmenleri arasındaki bağın niteliği öğretmenin tutum ve yaklaşımlarına oldukça bağlıdır. Öğretmenin kendi davranışlarının farkında olması ve çocuklarla arasındaki etkileşimini sağlıklı bir şekilde yön vermesinin kısa ve uzun vadede önemli katkıları olacaktır. Bu çalışma çocukların öğretmenleriyle olan ilişkilerinin incelenmesi ve daha etkili hale getirilmesini amaçlayan bir eylem araştırması olarak planlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma eylem araştırması deseni kullanılarak yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Birben, C. ve Yılmaz, D. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşiminin
etkili hale getirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.