Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşiminin etkili hale getirilmesi

dc.contributor.authorBirben, Ceren
dc.contributor.authorYılmaz, Dilek
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:27Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:27Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Çocuklar zamanlarının büyük çoğunluğunu okulda öğretmenleriyle geçirmektedir. Dolayısıyla öğretmen-çocuk arasında ilişkilerin eğitimin niteliği ve çocukların akademik başarıları üzerinde büyük etkisi bulunmaktadır. Çocukların aile dışı ilişkilerinde etkisi olan önemli faktörlerden biri öğretmen ve öğretmenin çocukla olan ilişkisidir. (Colwell ve Lindsey, 2003; Çınkır, 2004). Çocuklar ve öğretmenleri arasındaki bağın niteliği öğretmenin tutum ve yaklaşımlarına oldukça bağlıdır. Öğretmenin kendi davranışlarının farkında olması ve çocuklarla arasındaki etkileşimini sağlıklı bir şekilde yön vermesinin kısa ve uzun vadede önemli katkıları olacaktır. Bu çalışma çocukların öğretmenleriyle olan ilişkilerinin incelenmesi ve daha etkili hale getirilmesini amaçlayan bir eylem araştırması olarak planlanmıştır. Yöntem: Bu çalışma eylem araştırması deseni kullanılarak yapılmıştır.en_US
dc.identifier.citationBirben, C. ve Yılmaz, D. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşiminin etkili hale getirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/913
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06383
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının çocuklarla etkileşiminin etkili hale getirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar