Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkeğin sosyal olarak belirlenmiş kişilik özelliklerini, rol ve sorumluluklarını ifade etmektedir. Toplumsal cinsiyet kavramı içerisinde; kadın ya da erkek olmaya toplumun ve kültürün yüklediği anlamları, beklentileri ve genellikle bireyin biyolojik yapısı ile ilişkili bulunan psikolojik özellikleri de barındırmaktadır. Bu nedenle toplumsal cinsiyet kavramının tanımında biyolojik farklılıklardan değil, kadın ve erkek olarak toplumun bireyi nasıl gördüğü, nasıl algıladığı, nasıl düşündüğü ve nasıl davranmasını beklediği ile ilgili değerler, beklentiler, kalıp yargılar ve roller bulunmaktadır. Mevcut alanyazın tarandığında; toplumsal cinsiyet rolleri kalıp yargılarının kadın ve erkeğin toplumsal yaşamına ilişkin yansımalarının, aile yaşamında, mesleki yaşamda, evlilik yaşamında, sosyal yaşamda, eğitim yaşamı ve meslek seçiminde belirgin farklılıklara neden olduğu görülmektedir. Bu hususta eğitim erken yaşlardan itibaren büyük önem taşımaktadır. Çocukların ilk öğretmeni olacak okul öncesi öğretmenlerinin hizmet öncesi eğitim sürecinde toplumsal cinsiyet rollerine karşı tutumları şüphesiz çocuklara eğitim verme süreçlerine de yansıyacaktır. Bu noktadan hareketle; bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin cinsiyet rollerine karşı tutumlarını ortaya koymaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Toplumsal cinsiyet, Cinsiyet rolleri, Okul öncesi öğretmenliği, Öğretmen adayları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Koç, S., Anıkaydın, S., Yıldız, C. N., Topal, H. (2019). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin
toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.