Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları

dc.contributor.authorKoç, Sarenur
dc.contributor.authorAnıkaydın, Sevdenur
dc.contributor.authorYıldız, Ceren Nur
dc.contributor.authorTopal, Havva
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:51Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkeğin sosyal olarak belirlenmiş kişilik özelliklerini, rol ve sorumluluklarını ifade etmektedir. Toplumsal cinsiyet kavramı içerisinde; kadın ya da erkek olmaya toplumun ve kültürün yüklediği anlamları, beklentileri ve genellikle bireyin biyolojik yapısı ile ilişkili bulunan psikolojik özellikleri de barındırmaktadır. Bu nedenle toplumsal cinsiyet kavramının tanımında biyolojik farklılıklardan değil, kadın ve erkek olarak toplumun bireyi nasıl gördüğü, nasıl algıladığı, nasıl düşündüğü ve nasıl davranmasını beklediği ile ilgili değerler, beklentiler, kalıp yargılar ve roller bulunmaktadır. Mevcut alanyazın tarandığında; toplumsal cinsiyet rolleri kalıp yargılarının kadın ve erkeğin toplumsal yaşamına ilişkin yansımalarının, aile yaşamında, mesleki yaşamda, evlilik yaşamında, sosyal yaşamda, eğitim yaşamı ve meslek seçiminde belirgin farklılıklara neden olduğu görülmektedir. Bu hususta eğitim erken yaşlardan itibaren büyük önem taşımaktadır. Çocukların ilk öğretmeni olacak okul öncesi öğretmenlerinin hizmet öncesi eğitim sürecinde toplumsal cinsiyet rollerine karşı tutumları şüphesiz çocuklara eğitim verme süreçlerine de yansıyacaktır. Bu noktadan hareketle; bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin cinsiyet rollerine karşı tutumlarını ortaya koymaktır.en_US
dc.identifier.citationKoç, S., Anıkaydın, S., Yıldız, C. N., Topal, H. (2019). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/955
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06425
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectCinsiyet rollerien_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenliğien_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar