Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması

dc.contributor.authorPekmez, Esin
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:24Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:24Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractFen Eğitiminin temel amaçlarından birisi öğrencilere fen konularını, teorileri, kanunları öğretmek (kavramların öğrenilmesi) diğeri ise bu teori ve kanunları elde ederken kullanılan yöntemleri (bilimsel süreçlerin öğrenilmesi) öğretmektir (1). Çalışmanın amacı. teorik düzeyde, öğretmenlerin özellikle laboratuar çalışmaları sırasında öğrencilere kazandırılması gereken, belirtilen ikinci amaç hakkında ne kadar bilgiye sahip o|duklarını saptamaktır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin laboratuar çalışmaları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu amaçla başka bir fen öğretim programında (İngiltere) bu biIimsel süreçleri kullanan öğretmenlerin görüşleri de alınmıştır. Bu görüşlerin alınmasının yeni öğretim programı ya da öğretmen yetiştirme programı geliştirmede yararlı olacağı düşünülmüştür.en_US
dc.description.abstractScience education has two main aims. One of them is teaching concepts theories or laws (concepual understanding) the other one is teaching the methods which are used to obtain those theories or laws (procedural understanding) (1). The aim of this study is to identify the ideas of teachers about procedural undertanding on a conceptual basis the data has would be useful for developing a new science curriculum.en_US
dc.identifier.citationPekmez, E. (2001). Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. (543-549 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.identifier.startpage543en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5106
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05909
dc.subjectFen eğitiminde bilimsel süreçleren_US
dc.subjectFen eğitiminde laboratuaren_US
dc.subjectProcedural understanding in science educationen_US
dc.subjectScience laboratoriesen_US
dc.titleFen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanmasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar