Bilgisayar destekli eğitimde kullanım amaçlı bir simülasyonun tasarlanması ve geliştirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kullanıcının öğrenme ortamı ile etkileşimine oIanak tanıyan simülasyon (benzeşim) programlarının, algılama ve zihinde tutmayı kolaylaştırdığı ve bu nedenle eğitimi etkin ve kalıcı kılarak motivasyonu arttırdığı bilinmektedir. Tüm bu özellikleri ile simülasyonların. BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) amaçlı yazılımlarında kullanımları kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu çalışmada. bir simülasyonun dizayn açısından bulundurması gerekli özellikler belirlenmiş ve bu özellikler yardımı ile bir örnek simülasyon tasarlanmıştır. Araştırmada Dinamiğin temel yasası olarak bilinen Newton'un II. Hareket yasasından çıkan sonuçlar incelenmiş, geliştirme aracı olarak Delphi ve Flash 5. görsel tasarım arıcı olarak Photoshop kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında bilgisayar okur-yazarlık düzeyi farklı 25 kullanıcı üzerinde gerek kullanımları süresince gözlem altında tuttularak gerekse bireysel görüşmeler yapılarak test edilen simülasyonu kullanıcı açısından beklenen verimi sağladığı tespit edilmiştir
The idea that the simulation programmes allow users to participate in and interact with the learning environment and therefore facilitate learning process by inereasing perception has already been accepted among the cognivite psycologists and educators. Thus simulation programmes inerease motivation for learning and make education more effective and permanent. Due to these reasons it becomes inevitable to use simulation programmes in BDE (Computer Aided Education) softwares. In the desing of the simulation the results derived from II. Motion Law of Newton which is commonly known as the principal rule of Dynamics were examined and Delphi and Flash 5 were used a improvement device. Nad Photoshop was used as the visual desing device. In the second phase of the study 25 users with different computer literacy levels were observed while they were working with the simulation developed. Personal interviews were also conducted with the same users. The results indicated that simulation meets the expectations of the users.
The idea that the simulation programmes allow users to participate in and interact with the learning environment and therefore facilitate learning process by inereasing perception has already been accepted among the cognivite psycologists and educators. Thus simulation programmes inerease motivation for learning and make education more effective and permanent. Due to these reasons it becomes inevitable to use simulation programmes in BDE (Computer Aided Education) softwares. In the desing of the simulation the results derived from II. Motion Law of Newton which is commonly known as the principal rule of Dynamics were examined and Delphi and Flash 5 were used a improvement device. Nad Photoshop was used as the visual desing device. In the second phase of the study 25 users with different computer literacy levels were observed while they were working with the simulation developed. Personal interviews were also conducted with the same users. The results indicated that simulation meets the expectations of the users.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Bilgisayar destekli eğitim, Simülasyon, Kinematik, Dizayn, Computer-aided education, Simülation, Kinematics, Design
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özdener, N., Erdoğan, B. (2001). Bilgisayar destekli eğitimde kullanım amaçlı bir simülasyonun tasarlanması ve geliştirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (235-241 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.