Bilgisayar destekli eğitimde kullanım amaçlı bir simülasyonun tasarlanması ve geliştirilmesi

dc.contributor.authorÖzdener, Nesrin
dc.contributor.authorErdoğan, Barış
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractKullanıcının öğrenme ortamı ile etkileşimine oIanak tanıyan simülasyon (benzeşim) programlarının, algılama ve zihinde tutmayı kolaylaştırdığı ve bu nedenle eğitimi etkin ve kalıcı kılarak motivasyonu arttırdığı bilinmektedir. Tüm bu özellikleri ile simülasyonların. BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) amaçlı yazılımlarında kullanımları kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu çalışmada. bir simülasyonun dizayn açısından bulundurması gerekli özellikler belirlenmiş ve bu özellikler yardımı ile bir örnek simülasyon tasarlanmıştır. Araştırmada Dinamiğin temel yasası olarak bilinen Newton'un II. Hareket yasasından çıkan sonuçlar incelenmiş, geliştirme aracı olarak Delphi ve Flash 5. görsel tasarım arıcı olarak Photoshop kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında bilgisayar okur-yazarlık düzeyi farklı 25 kullanıcı üzerinde gerek kullanımları süresince gözlem altında tuttularak gerekse bireysel görüşmeler yapılarak test edilen simülasyonu kullanıcı açısından beklenen verimi sağladığı tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe idea that the simulation programmes allow users to participate in and interact with the learning environment and therefore facilitate learning process by inereasing perception has already been accepted among the cognivite psycologists and educators. Thus simulation programmes inerease motivation for learning and make education more effective and permanent. Due to these reasons it becomes inevitable to use simulation programmes in BDE (Computer Aided Education) softwares. In the desing of the simulation the results derived from II. Motion Law of Newton which is commonly known as the principal rule of Dynamics were examined and Delphi and Flash 5 were used a improvement device. Nad Photoshop was used as the visual desing device. In the second phase of the study 25 users with different computer literacy levels were observed while they were working with the simulation developed. Personal interviews were also conducted with the same users. The results indicated that simulation meets the expectations of the users.en_US
dc.identifier.citationÖzdener, N., Erdoğan, B. (2001). Bilgisayar destekli eğitimde kullanım amaçlı bir simülasyonun tasarlanması ve geliştirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (235-241 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage241en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5127
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05930
dc.subjectBilgisayar destekli eğitimen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectKinematiken_US
dc.subjectDizaynen_US
dc.subjectComputer-aided educationen_US
dc.subjectSimülationen_US
dc.subjectKinematicsen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.titleBilgisayar destekli eğitimde kullanım amaçlı bir simülasyonun tasarlanması ve geliştirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar