Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Lisans eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Yöntem: Bu araştırmada veri toplamak amacıyla kullandığımız anket Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 11 farklı öğretim programında lisans eğitimi almakta olan 200 öğretmen adayına uygulanmıştır. Betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmamızın evreni Türkiye’de 2018-2019 eğitim-öğretim yılında lisans eğitimi alan öğretmen adaylarıdır. Uygulama yaptığımız örneklem 2018-2019 eğitim öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi eğitim fakültesinde lisans eğitimi alan 200 öğretmen adayıdır. Araştırmanın verileri Orhon (2017) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖMYTÖ) ile toplanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğretmenlik mesleği, Tutum, Öğretmen adayları, Öğretmen eğitimi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İpek, R., Erel, N., Aygün, M. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.