"#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

COVID-19 salgınının dört bir yanı sardığı günlerde salgının izleri, markaların mesajlarına da yansıdı. Hangi çağda, hangi şartta olursak olalım tıbbın yanında neredeyse onun kadar etkili olan da sözün iyileştirici gücüdür. İşte pandemi sürecinde de markalar el birliğiyle sözün bu gücünü reklamlarında kullandılar. Salgın günlerinin reklamlarının dilini incelerken unutmayalım ki reklamlarda şarkılarla, şiirlerle yer alan sanat, her zaman iyileştiricidir. Bu noktada söylem meselesi üzerine de düşünmek gerekir. Düşünceyi, dolayısıyla da ideolojiyi taşıyan araç, dil; dilin kullanım şekli ise söylemdir. Söylemin retorik açısından incelenmesinde söz konusu yapıyı ortaya koyan benzetmeler, ironiler, karşıt anlamlar, imgeler üzerinde durulur. Saussure’a göre dil; toplumsal, söz ise dilin kullanım şekliyle ilgili olarak bireyseldir. Söylem, sosyal bir eylem şekli olarak tanımlanırken söylem çözümlemesinin de sosyal yapısalcı bir teori olduğu ifade edilmektedir. Söylemin eylem yönü sosyal ilişkileri yapılandırma işlevinden gelir ve bu sayede de söylem sayesinde dünyayı algılama biçimi geliştirilir (Akt. Çiçek, 2016).

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Evde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejileri

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ülger, G. (2020). "#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili. Çiçek, M. (Ed.). Evde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejileri kitabı içinde (ss. 215-246). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.