"#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili
Yükleniyor...
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
COVID-19 salgınının dört bir yanı sardığı günlerde salgının izleri, markaların mesajlarına da yansıdı. Hangi çağda, hangi şartta olursak olalım tıbbın yanında neredeyse onun kadar etkili olan da sözün iyileştirici gücüdür. İşte pandemi sürecinde de markalar el birliğiyle sözün bu gücünü reklamlarında kullandılar. Salgın günlerinin reklamlarının dilini incelerken unutmayalım ki reklamlarda şarkılarla, şiirlerle yer alan sanat, her zaman iyileştiricidir. Bu noktada söylem meselesi üzerine de düşünmek gerekir. Düşünceyi, dolayısıyla da ideolojiyi taşıyan araç, dil; dilin kullanım şekli ise söylemdir. Söylemin retorik açısından incelenmesinde söz konusu yapıyı ortaya koyan benzetmeler, ironiler, karşıt anlamlar, imgeler üzerinde durulur. Saussure’a göre dil; toplumsal, söz ise dilin kullanım şekliyle ilgili olarak bireyseldir. Söylem, sosyal bir eylem şekli olarak tanımlanırken söylem çözümlemesinin de sosyal yapısalcı bir teori olduğu ifade edilmektedir. Söylemin eylem yönü sosyal ilişkileri yapılandırma işlevinden gelir ve bu sayede de söylem sayesinde dünyayı algılama biçimi geliştirilir (Akt. Çiçek, 2016).
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Evde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejileri
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ülger, G. (2020). "#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili. Çiçek, M. (Ed.). Evde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejileri kitabı içinde (ss. 215-246). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.