"#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili

dc.contributor.authorÜlger, Gürdal
dc.contributor.editorÇiçek, Meltem
dc.date.accessioned2024-07-12T21:16:45Z
dc.date.available2024-07-12T21:16:45Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitaplarıen_US
dc.description.abstractCOVID-19 salgınının dört bir yanı sardığı günlerde salgının izleri, markaların mesajlarına da yansıdı. Hangi çağda, hangi şartta olursak olalım tıbbın yanında neredeyse onun kadar etkili olan da sözün iyileştirici gücüdür. İşte pandemi sürecinde de markalar el birliğiyle sözün bu gücünü reklamlarında kullandılar. Salgın günlerinin reklamlarının dilini incelerken unutmayalım ki reklamlarda şarkılarla, şiirlerle yer alan sanat, her zaman iyileştiricidir. Bu noktada söylem meselesi üzerine de düşünmek gerekir. Düşünceyi, dolayısıyla da ideolojiyi taşıyan araç, dil; dilin kullanım şekli ise söylemdir. Söylemin retorik açısından incelenmesinde söz konusu yapıyı ortaya koyan benzetmeler, ironiler, karşıt anlamlar, imgeler üzerinde durulur. Saussure’a göre dil; toplumsal, söz ise dilin kullanım şekliyle ilgili olarak bireyseldir. Söylem, sosyal bir eylem şekli olarak tanımlanırken söylem çözümlemesinin de sosyal yapısalcı bir teori olduğu ifade edilmektedir. Söylemin eylem yönü sosyal ilişkileri yapılandırma işlevinden gelir ve bu sayede de söylem sayesinde dünyayı algılama biçimi geliştirilir (Akt. Çiçek, 2016).en_US
dc.identifier.citationÜlger, G. (2020). "#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili. Çiçek, M. (Ed.). Evde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejileri kitabı içinde (ss. 215-246). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.identifier.isbn978-605-2314-36-4
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4840
dc.institutionauthorÜlger, Gürdal
dc.institutionauthorÇiçek, Meltem
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.relation.ispartofEvde kal: Covid-19 günlerinde sağlık ve iletişim stratejilerien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölümen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY05553
dc.title"#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dilien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
"#İyileşeceğiz" reklamlarda pandeminin dili
Boyut:
5.12 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text