Öğretmen adaylarına radyoaktivite konusunun bilgisayar destekli öğretim yolu ile sunularak anlamlı öğrenmeye katkısının değerlendirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde radyoaktivite konusunun anlaşılmasında bilgisayar desteği verilmesinin öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma 2000-2001 öğretim yılı yaz döneminde genel kimya dersine kayıtlı 25 fen bilgisi öğretmenliği programı öğrencisinin katılımıyla yapılmıştır. Çalışmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney grubu 12. kontrol grubu ise 13 öğrenciden oluşturulmuştur. Öğrencilere uygulama öncesinde bir ön-test, uygulama sonrası ise bir son-test uygulanmıştır. Test sonuçlarını yorumlamak amacıyla t-testi istatistiği kullanılmıştır. Sonuç bilgisayar desteği alan öğrenciler lehine 0,0l düzeyinde manidar çıkmıştır. Lisans düzeyinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının yaygınlaştırılması önerilmektedir.
The aim of this study is to investigate the effects of computer-aided teaching about "Radioactivity, Subjcet" on university, students. The study, was conducted on 25 students at the teaching of scienses programme at KTU during the summer session of 2000-201 academic year. ln this study experimental study was used. The experiment troup consists of 12 and the control grorup consists of 13 students. Pre-test and final test were used. To evaluate the difference between the test scores of both groups t-test was applied. Test results show that the students participated in computer-aided teaching activity are more succesful than control groups at the 0.01 level of significance. Computer-aided teaching, chemistry education, teacher training, radioactivity.
The aim of this study is to investigate the effects of computer-aided teaching about "Radioactivity, Subjcet" on university, students. The study, was conducted on 25 students at the teaching of scienses programme at KTU during the summer session of 2000-201 academic year. ln this study experimental study was used. The experiment troup consists of 12 and the control grorup consists of 13 students. Pre-test and final test were used. To evaluate the difference between the test scores of both groups t-test was applied. Test results show that the students participated in computer-aided teaching activity are more succesful than control groups at the 0.01 level of significance. Computer-aided teaching, chemistry education, teacher training, radioactivity.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bilgisayar destekli öğretim, Kimya öğretimi, Öğretmen eğitimi, Radyoaktivite, Computer-aided teaching, Chemistry education, Teacher traning, Radioactivity
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ayas, A., Yılmaz, M. ve Tekin, S. (2001). Öğretmen adaylarına radyoaktivite konusunun bilgisayar destekli öğretim yolu ile sunularak anlamlı öğrenmeye katkısının değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (431-434 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.