Öğretmen adaylarına radyoaktivite konusunun bilgisayar destekli öğretim yolu ile sunularak anlamlı öğrenmeye katkısının değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.contributor.authorYılmaz, Mehtap
dc.contributor.authorTekin, Seher
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:48Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı lisans düzeyinde radyoaktivite konusunun anlaşılmasında bilgisayar desteği verilmesinin öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma 2000-2001 öğretim yılı yaz döneminde genel kimya dersine kayıtlı 25 fen bilgisi öğretmenliği programı öğrencisinin katılımıyla yapılmıştır. Çalışmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney grubu 12. kontrol grubu ise 13 öğrenciden oluşturulmuştur. Öğrencilere uygulama öncesinde bir ön-test, uygulama sonrası ise bir son-test uygulanmıştır. Test sonuçlarını yorumlamak amacıyla t-testi istatistiği kullanılmıştır. Sonuç bilgisayar desteği alan öğrenciler lehine 0,0l düzeyinde manidar çıkmıştır. Lisans düzeyinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının yaygınlaştırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of computer-aided teaching about "Radioactivity, Subjcet" on university, students. The study, was conducted on 25 students at the teaching of scienses programme at KTU during the summer session of 2000-201 academic year. ln this study experimental study was used. The experiment troup consists of 12 and the control grorup consists of 13 students. Pre-test and final test were used. To evaluate the difference between the test scores of both groups t-test was applied. Test results show that the students participated in computer-aided teaching activity are more succesful than control groups at the 0.01 level of significance. Computer-aided teaching, chemistry education, teacher training, radioactivity.en_US
dc.identifier.citationAyas, A., Yılmaz, M. ve Tekin, S. (2001). Öğretmen adaylarına radyoaktivite konusunun bilgisayar destekli öğretim yolu ile sunularak anlamlı öğrenmeye katkısının değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (431-434 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage434en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5172
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05975
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectKimya öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectRadyoaktiviteen_US
dc.subjectComputer-aided teachingen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectTeacher traningen_US
dc.subjectRadioactivityen_US
dc.titleÖğretmen adaylarına radyoaktivite konusunun bilgisayar destekli öğretim yolu ile sunularak anlamlı öğrenmeye katkısının değerlendirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar